Αρχειοθέτηση - Εκκαθάριση αρχείου

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Αρχειοθέτηση - Εκκαθάριση αρχείου
Από ποιους παρέχεται Τμήμα Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων & Διοικητικής Μέριμνας
Σε ποιους παρέχεται

-υπηρεσίες εντός Δήμου -Μονομελή όργανα Δήμου (Δήμαρχος ΓΓ Δήμου , Ειδικοί Συνεργάτες κ.λ.π

-Συλλογικά όργανα (Δημοτικό Συμβούλιο, Οικονομική Επιτροπή κ.λ.π).
Νομοθετικό πλαίσιο Άρθρο 71 παργ. 2 Ν. 3852/2010, Ν 1946/1991, ΠΔ 480/85

Περιγραφή Υπηρεσίας

Μία από τις βασικές υποχρεώσεις μιας υπηρεσίας και ένας από τους παράγοντες καλής οργάνωσης του αρχείου της και, συνεπώς, καλύτερης λειτουργίας της   είναι και η σε τακτά χρονικά διαστήματα εκκαθάρισή του. Τα αρχεία των δημοσίων υπηρεσιών, ΟΤΑ κ.λπ. θεωρούνται από την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 2 ν. 1946/1991) δημόσια αρχεία. Την εποπτεία αυτών των αρχείων, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ιδίου νόμου, έχουν τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.).Τα αρχεία των υπηρεσιών που είναι διατηρητέα στο διηνεκές δύνανται να κατατίθενται με ειδικό πρωτόκολλο στα Γενικά Αρχεία του Κράτους (άρθρο 2 ν. 1946/1991). Καλό θα είναι πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διαδικασία εκκαθάρισης, η ενδιαφερόμενη υπηρεσία να έρθει σε επαφή με τα Γ.Α.Κ. του νομού, προκειμένου το προσωπικό της αρχειακής υπηρεσίας να πραγματοποιήσει αυτοψία στο υπό εκκαθάριση αρχείο και βάσει της κατάστασής του να βοηθήσει με τον τρόπο που θα κρίνει πλέον πρόσφορο το προσωπικό της υπηρεσίας να προχωρήσει στην εκκαθάριση.

Σχετική Νομοθεσία

Εδώ παραθέτουμε τους Νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκυκλίους που διέπουν την Υπηρεσία με σύνδεσμο στα αντίστοιχα αρχεία που έχουν καταχωρηθεί στο «Ανέβασμα Αρχείου».

Τρόπος διεκπεραίωσης

Εδώ περιγράφουμε συνοπτικά τον τρόπο υποβολής, χειρόγραφό ή/και ηλεκτρονικό

Έντυπο που χρησιμοποιείται

Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.

  • Στις εφορίες και στην εφαρμογή Ηλεκτρονικού Παραβόλου http://is.gd/2CZ1ht

Δικαιολογητικά

Συμπληρώνετε όσα δικαιολογητικά απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.

Α/Α Απαραίτητα Δικαιολογητικά Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση
1 Έγγραφο για εκκαθάριση αρχείου  ΓΑΚ Υπηρεσίες Δήμου 
2 Δημόσιο έγγραφο Υπηρεσίες εκτός Δήμου 
3 Αίτηση Πολίτες /ιδιώτες

Διαδικασίες

Συμπληρώνετε όσα βήματα απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.

Α/Α Βήμα Διαδικασίας Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική Εμπλεκόμενος Αρμόδιος Χρόνος Διεκπεραίωσης Βήματος
1 Ορισμός υπαλλήλων για την καταγραφή του υλικού του οποίου έχει παρέλθει ο χρόνος υπηρεσιακής χρησιμότητας. Υπάλληλος τμήματος Αυθημερόν
2 Το υλικό που, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δεν έχει πλέον υπηρεσιακή χρησιμότητα, δηλαδή το ανενεργό υλικό. Καταγράφεται σε ειδικούς πίνακες, όπου σημειώνονται:

·       Αν πρόκειται για φακέλους υποθέσεων μια ευρύτερη περίληψη που να ανταποκρίνεται στο θέμα του φακέλου οιι ακραίες χρονολογίες ενώ καλό θα είναι  να σημειώνεται και ο αριθμός φακέλου στον οποίο ανήκουν τα έγγραφα, όπου υπάρχει θεματολόγιο.

·       Αν πρόκειται για μεμονωμένα έγγραφα ο τίτλος της εκδούσης αρχής Η περίληψη και η  ημερομηνία/χρονολογία.

Υπάλληλος τμήματος Αυθημερόν
3 Μετά τη σύνταξη των πινάκων ανενεργού υλικού, η υπηρεσία που ενεργεί την εκκαθάριση καλεί "εγγράφως και επί αποδείξει τα Γενικά Αρχεία του Κράτους" να επιλέξουν στην προθεσμία που ορίζεται από το οικείο ΠΔ όπως ισχύει "τα ιστορικού ενδιαφέροντος έγγραφα" τα οποία ειδοποιούνται σχετικά για τη διενέργεια δειγματοληψιών Υπάλληλος τμήματος Αυθημερόν
4 Προκειμένου για ηλεκτρονικά έγγραφα οι αρμόδιοι υπάλληλοι της παρ. 1 του άρθρου 11 του Π.Δ. 25/14 αναζητούν τα ψηφιοποιημένα έγγραφα στο ηλεκτρονικό αρχείο και επιβεβαιώνουν ότι αυτά είναι αυθεντικά, ακέραια, ευανάγνωστα, αξιόπιστα και εξαγώγιμα και φέρουν την ψηφιακή υπογραφή των υπαλλήλων που τα ψηφιοποίησαν. Ακολούθως συντάσσεται ηλεκτρονικός κατάλογος των προς καταστροφή έντυπων εγγράφων που έχουν ψηφιοποιηθεί, με τον τίτλο της εκδίδουσας αρχής, τα στοιχεία του φακέλου, τη χρονολογία και την περίληψη του θέματος, που αφορά το έγγραφο. (παρ.2 άρθρο 11 Π.Δ. 25/14) Κλητήρας, Υπάλληλος τμήματος Αυθημερόν
Οι υπηρεσίες απευθύνουν πρόσκληση, σύμφωνα με τα πιο

πάνω, στα ΓΑΚ (Γενικά Αρχεία του Κράτους) για να επιλέξουν τα ιστορικού ενδιαφέροντος έγγραφα ακόμη και στην περίπτωση που πρόκειται για εκκαθάριση διαβαθμισμένου αρχειακού υλικού, πλην εκείνου για το οποίο εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κανονισμού Ασφαλείας Εθνικού Διαβαθμισμένου Υλικού, δεδομένου ότι η σχετική περί ΓΑΚ νομοθεσία διασφαλίζει αυτό το υλικό.

Η πρόσκληση των ΓΑΚ είναι υποχρεωτική και γίνεται «εγγράφως και επί αποδείξει». Ακολούθως, τα ΓΑΚ εντός προθεσμίας όχι μικρότερης των εννέα μηνών ή ενός έτους, ανάλογα με την περίπτωση επιλέγουν τα ιστορικού ενδιαφέροντος έγγραφα, (άρθρο 2 του Π.Δ. 87/1981 και άρθρο 7 του Π.Δ. 480/1985) (ΥΠ. Δ.Μ.&ΗΔ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.6/18460/15.09.2011) (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. ΔΙΑΔΙΠΥΔ/ΤΣΠΕΑΔ/Φ.3/οικ.36705/25.11.2015)

Το υλικό που κρίνεται διατηρητέο εισάγεται στα Γ.Α.Κ. ή "φυλάσσεται στον οικείο φορέα, έως  ότου δημιουργηθούν οι συνθήκες παραλαβής του από την υπηρεσία των Γ.Α.Κ.". κατά τη διαδικασία αυτή συντάσσεται πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβήςπρωτόκολλο προσωρινής φύλαξης) και κατάσταση μεταφερόμενου υλικού. Το πρωτόκολλο, σε δύο αντίτυπα, υπογράφεται από τους υπευθύνους της υπηρεσίας των Γ.Α.Κ. και της υπηρεσίας που ενεργεί την εκκαθάριση.
1)          Μετά την επιλογή του διατηρητέου υλικού από τα Γ.Α.Κ., η αρχειακή υπηρεσία χορηγεί στην υπηρεσία παραγωγό του εκκαθαρισθέντος αρχείου άδεια διάθεσης ή καταστροφής μέσω Δ.Δ.Δ.Υ.  (Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού), πρώην Ο.Δ.Δ.Υ. Το ανενεργό αρχειακό υλικό για το οποίο έχει εκδοθεί η σχετική άδεια καταστροφής από τα ΓΑΚ διαχωρίζεται και ακολουθεί η διαδικασία καταστροφής του σύμφωνα τις ισχύουσες διατάξεις και με ευθύνη του ανάλογου Προϊσταμένου Δ/νσης.

Άλλη υπηρεσία του φορέα μας

Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.

Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς

Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλοι φορείς, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.

Μητρώα που τηρούνται

Συμπληρώνετε στον πίνακα τα μητρώα που τηρούνται για την παροχή της υπηρεσίας, για κάθε μητρώο καταχωρείτε τον τίτλο του, εάν είναι χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά, τον συνολικό αριθμό καταχωρίσεων που περιέχει και εκτίμηση του αριθμού των νέων καταχωρίσεων ανά έτος.