Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Μητρώο Κρατικών Οχημάτων"

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 42: Γραμμή 42:
 
Οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οφείλουν, με τη σειρά τους, να αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών.   
 
Οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οφείλουν, με τη σειρά τους, να αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών.   
  
Το εν λόγω εγχείρημα, παρότι ξεκίνησε το έτος 2013 δεν έχει ολοκληρωθεί διότι δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι υπόχρεοι φορείς. Αφενός λόγω κατάργησης του ανωτέρω Υπουργείου που το οραματίστηκε, αφετέρου λόγω οικονομικής κρίσης (έλλειψη πόρων) αλλά και λόγω απροθυμίας κάποιων υπηρεσιών ή και κακής συνεννόησης μεταξύ υπηρεσιών, χάθηκε μια πρώτη ευκαιρία για "συμμάζεμα" των κρατικών οχημάτων. Παρόλα αυτά, επειδή αποτελεί αναγκαίο και χρήσιμο εργαλείο για τους δημοσίους υπαλλήλους που εμπλέκονται στη χρήση, διαχείριση, παρακολούθηση και εποπτεία κρατικών οχημάτων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί, διότι εκτός από τα οφέλη που θα προσδώσει στην καθημερινή διοικητική πρακτική με την  και την εξοικονόμηση πόρων, το όφελος είναι πολύ μεγάλο για τη δημόσια διοίκηση σε πολλαπλό επίπεδο (οικονομία, περιβάλλον, ασφάλεια κ.λπ.). Αναλυτικότερα, η κάθε εποπτεύουσα αρχή (Κεντρική Υπηρεσία κάθε Υπουργείου και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις), θα μπορεί να παρακολουθεί και να εποπτεύει την ορθολογική χρήση των κρατικών οχημάτων από τις δημόσιες υπηρεσίες που υπάγονται στην εποπτεία της. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας, σε κεντρικό επίπεδο (Διεύθυνση Κρατικών οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών), να παρακολουθεί το σύνολο, ανά την επικράτεια, του στόλου των κρατικών οχημάτων και να λαμβάνει αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο για την ορθολογικότερη διαχείριση και αξιοποίησή τους.   
+
Το εν λόγω εγχείρημα, παρότι ξεκίνησε το έτος 2013 δεν έχει ολοκληρωθεί διότι δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι υπόχρεοι φορείς. Αφενός λόγω κατάργησης του ανωτέρω Υπουργείου που το οραματίστηκε, αφετέρου λόγω οικονομικής κρίσης (έλλειψη πόρων) αλλά και λόγω απροθυμίας κάποιων υπηρεσιών ή και κακής συνεννόησης μεταξύ υπηρεσιών, χάθηκε μια πρώτη ευκαιρία για "συμμάζεμα" των κρατικών οχημάτων. Επειδή όμως αποτελεί αναγκαίο και χρήσιμο εργαλείο για τους δημοσίους υπαλλήλους που εμπλέκονται στη χρήση, διαχείριση, παρακολούθηση και εποπτεία των κρατικών οχημάτων, πρέπει να ολοκληρωθεί, διότι εκτός από τα οφέλη που θα προσδώσει στην καθημερινή διοικητική πρακτική, θα ωφεληθεί γενικά η δημόσια διοίκηση σε πολλαπλό επίπεδο (οικονομία, περιβάλλον, ασφάλεια κ.λπ.). Αναλυτικότερα, η κάθε εποπτεύουσα αρχή (Κεντρική Υπηρεσία Υπουργείου ή Αποκεντρωμένη Διοίικηση), θα μπορεί να παρακολουθεί και να εποπτεύει αποτελεσματικότερα τη χρήση των κρατικών οχημάτων από τους δημόσιους φορείς που υπάγονται στην εποπτεία της, προς χάρην του δημοσίου συμφέροντος (αρχή διαφανειας, οικονομικότητας, εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση κ.λπ.). Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας, σε κεντρικό επίπεδο (Διεύθυνση Κρατικών οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών), να παρακολουθεί το σύνολο, ανά την επικράτεια, του στόλου των κρατικών οχημάτων, να λαμβάνει αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο για την ορθολογικότερη διαχείριση και αξιοποίησή τους και να παρέχει στοιχεία στα πλαίσια της διαφάνειας και της λογοδοσίας.   
  
 
Σε ότι αφορά τη χρηστικότητά του στην καθημερινή πρακτική, το μητρώο θα παρέχει, άμεσα και αξιόπιστα, απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες σε κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, προκειμένου αυτή να εξετάζει και να αποφαίνεται επί των αιτημάτων των δημοσίων υπηρεσιών που αφορούν σε:       
 
Σε ότι αφορά τη χρηστικότητά του στην καθημερινή πρακτική, το μητρώο θα παρέχει, άμεσα και αξιόπιστα, απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες σε κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, προκειμένου αυτή να εξετάζει και να αποφαίνεται επί των αιτημάτων των δημοσίων υπηρεσιών που αφορούν σε:       

Αναθεώρηση της 15:39, 7 Ιανουαρίου 2016

Περιγραφή Υπηρεσίας

Το "ΜΗΤΡΩΟ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ" αποτελεί μια προσπάθεια της δημόσιας διοίκησης για τη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων αναφορικά με τα κρατικά οχήματα με σ΄τοχο την ενδυνάμωση:

α) της παρακολούθησης και εποπτείας κρατικών οχημάτων

β) της ικανοποίησης αιτημάτων των δημοσίων φορέων από τις αντίστοιχες εποπτέυουσες αρχές τους

γ) των διαδικασιών συγκέντρωσης και παροχής στοιχείων επί των κρατικών οχημάτω στα πλαίσια της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της χρηστής διοίκησης.

Η προσπάθεια ξεκίνησε από το π. Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔΙΜΗΔ) το οποίο με την Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 εγκύκλιό του, παρείχε οδηγίες στους δημόσιους φορείς για τη δημιουργία και τήρηση του Μητρώου αυτού. Σύμφωνα με το τιθέμενο χρονοδιάγραμμα του ΥΔΙΜΗΔ κάθε φορέας έπρεπε να δημιουργήσει και να αποστείλει μέσω της Εποπτεύουσας Αρχής του, έως τις 31-10-2013 το δικό του Μητρώο Κρατικών Οχημάτων, δηλαδή τον Πίνακα excel που το ίδιο το Υπουργείο απέστειλε συν/νο με την ως ανω σχετική εγκύκλιο. Μετά την δημιουργία του Μητρώου, κάθε φορέας οφείλει να επαναλαμβάνει την ως άνω διαδικασία σε κάθε μεταβολή του Μητρώου του.

Αρμόδιες υπηρεσίες για τη συγκέντρωση των Μητρώων ή των τροποιημένων Μητρώων των Φορέων και την αποστολή τους στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του ΥΔΙΜΗΔ ορίστηκαν οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.

Στο Μητρώο, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες, εγγράφονται όλα τα κρατικά οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα του κάθε δημόσιου φορέα, εξαιρουμένων:

i) των μηχανημάτων έργων

ii) των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ.

Οι δημόσιοι φορείς που έχουν υποχρέωση δημιουργίας "Μητρώου Κρατικών Οχημάτων" είναι όσοι από τους παρακάτω έχουν στην κυριότητά τους κρατικά οχήματα :

1.Υπουργεία

2.Αποκεντρωμένες Διοικήσεις

3.Ν.Π.Δ.Δ.

4. Κρατικά Ν.Π.Ι.Δ.

5. Δήμοι

6.Περιφέρειες

7.Ν.Π. των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού

8.Γενικές και Ειδικές Γραμματείες

9.Ειδικές Υπηρεσίες κ.λπ.

Οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οφείλουν, με τη σειρά τους, να αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών.

Το εν λόγω εγχείρημα, παρότι ξεκίνησε το έτος 2013 δεν έχει ολοκληρωθεί διότι δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι υπόχρεοι φορείς. Αφενός λόγω κατάργησης του ανωτέρω Υπουργείου που το οραματίστηκε, αφετέρου λόγω οικονομικής κρίσης (έλλειψη πόρων) αλλά και λόγω απροθυμίας κάποιων υπηρεσιών ή και κακής συνεννόησης μεταξύ υπηρεσιών, χάθηκε μια πρώτη ευκαιρία για "συμμάζεμα" των κρατικών οχημάτων. Επειδή όμως αποτελεί αναγκαίο και χρήσιμο εργαλείο για τους δημοσίους υπαλλήλους που εμπλέκονται στη χρήση, διαχείριση, παρακολούθηση και εποπτεία των κρατικών οχημάτων, πρέπει να ολοκληρωθεί, διότι εκτός από τα οφέλη που θα προσδώσει στην καθημερινή διοικητική πρακτική, θα ωφεληθεί γενικά η δημόσια διοίκηση σε πολλαπλό επίπεδο (οικονομία, περιβάλλον, ασφάλεια κ.λπ.). Αναλυτικότερα, η κάθε εποπτεύουσα αρχή (Κεντρική Υπηρεσία Υπουργείου ή Αποκεντρωμένη Διοίικηση), θα μπορεί να παρακολουθεί και να εποπτεύει αποτελεσματικότερα τη χρήση των κρατικών οχημάτων από τους δημόσιους φορείς που υπάγονται στην εποπτεία της, προς χάρην του δημοσίου συμφέροντος (αρχή διαφανειας, οικονομικότητας, εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση κ.λπ.). Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας, σε κεντρικό επίπεδο (Διεύθυνση Κρατικών οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών), να παρακολουθεί το σύνολο, ανά την επικράτεια, του στόλου των κρατικών οχημάτων, να λαμβάνει αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο για την ορθολογικότερη διαχείριση και αξιοποίησή τους και να παρέχει στοιχεία στα πλαίσια της διαφάνειας και της λογοδοσίας.

Σε ότι αφορά τη χρηστικότητά του στην καθημερινή πρακτική, το μητρώο θα παρέχει, άμεσα και αξιόπιστα, απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες σε κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, προκειμένου αυτή να εξετάζει και να αποφαίνεται επί των αιτημάτων των δημοσίων υπηρεσιών που αφορούν σε:

- Έγκριση αγοράς οχήματος.

- Έγκρισης Θέσης σε κυκλοφορία.

- Έγκριση άρσης κυκλοφορίας (απόσυρση).

- Έγκριση εξαίρεσης από την απόσυρση (αφορά επιβατικά άνω των 1400 cc).

- Έγκριση κατ΄ εξαίρεση άδειας οδήγησης.

- Έγκριση υπερκατανάλωσης καυσίμων.

Σχετική Νομοθεσία

Α.Π.:Φ.021/3156/6-2-2014 εγκύκλιος Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιος Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Α.Π.:οικ.2782/27234/30-12-2010 εγκύκλιος (ΑΔΑ:4ΙΙΚΚ-Ο) Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Αριθμ. 129/2534/10 (ΦΕΚ 108/Β/4-2-2010 - Διορθ. Σφαλμ. στο ΦΕΚ 152/Β/17-2-2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Α.Π.:οικ.372/1709/26-1-1999 εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.

Αριθμ. 6400/2060/84 (ΦΕΚ 387/Β και αναδημοσίευση ΦΕΚ 421/Β/26-6-1984) Υπουργική Απόφαση.

Αριθμ. 2396/53 (ΦΕΚ 117/Α) Νομοθετικό Διάταγμα.

Τρόπος διεκπεραίωσης

Κάθε υπηρεσία που οφείλει να τηρεί Μητρώο κρατικών οχημάτων, το στέλνει ηλεκτρονικά (καθώς και κάθε μεταβολή του) στην εποπτεύουσα αρχή της (Κεντρική Υπηρεσία Υπουργείου ή Αποκεντρωμένη Διοίκηση). Η εποπτεύουσα Αρχή το στέλνει, επίσης ηλεκτρονικά, στη Διεύθυνση Κρατικών Οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών.

Έντυπο που χρησιμοποιείται

Για το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων που οφείλει κάθε δημόσια υπηρεσία να τηρεί, έχει σχεδιαστεί ειδικό Έντυπο σε μορφή Πίνακα ecxel και έχει διατεθεί στις δημόσιες υπηρεσίες ως συνημμένο αρχείο στην με Α.Π.:οικ.2196/24-07-2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Δικαιολογητικά

Απαραίτητα Δικαιολογητικά Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση
1 Ο Πίνακας excel που υπάρχει συν/νος στην

Α.Π.:οικ.2196/20936/23-7-13 εγκύκλιο ΥΔΙΜΗΔ

Αποστέλλεται από την ενδιαφερόμενη υπηρεσία προς την εποπτεύουσα

αρχή της, σε ηλεκτρονική μορφή.

Διαδικασίες

Α Βήματα διαδικασίας Χρόνος διεκπεραίωσης για κάθε βήμα
1 Κάθε υπηρεσία που οφείλει να τηρεί Μητρώο Κρατικών Οχημάτων υποβάλλει το Μητρώο (καθώς και κάθε μεταβολή του), σε ηλεκτρονική μορφή, στην Εποπτεύουσα Αρχή της, δηλαδή στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου της ή στα Τμήματα Διοικητικού Οικονομικού των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων κάθε νομού. Δεν τίθεται χρονοδιάγραμμα από την κείμενη νομοθεσία
2 Για υπηρεσίες που η διαχείριση οχημάτων τους υπάγεται στην εποπτεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Δήμοι, Περιφέρειες, Ν.Π.Δ.Δ Ο.Τ.Α., Επιμελητήρια, Αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες σε επίπεδο νομού π.χ. ΙΚΑ κ.λπ.), τα τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού κάθε νομού που λαμβάνουν το επικαιροποιημένο μητρώο του κάθε φορέα, ενημερώνουν το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων που τηρούν σε επίπεδο νομού και στέλνουν το επικαιροποιημένο μητρώο στην αρμόδια Κεντρική Υπηρεσίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Διεύθυνση Διοίκησης). - // -
3 Η αρμόδια κεντρική Υπηρεσία (Διεύθυνση Διοίκησης) της κάθε Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία του κάθε Υπουργείου (όταν πρόκειται για υπηρεσίες που υπάγονται, ως προς την εποπτεία οχημάτων, τους απευθείας στα υπουργεία τους), ενημερώνουν το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων που τηρούν σε επίπεδο Υπουργείου ή εδαφικής περιφέρειας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και αποστέλλουν, σε ηλεκτρονική μορφή, το επικαιροποιημένο μητρώο, στη Γενική Διεύθυνση Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών. - // -
4 Η Γενική Διεύθυνση Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών, ενημερώνει και τηρεί το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων σε εθνικό επίπεδο. - // -

Άλλη υπηρεσία του φορέα μας:

Για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις:

Η Κεντρική Υπηρεσία (Διεύθυνση Διοίκησης) Αποκεντρωμένων Διοικήσεων

Για τα Υπουργεία:

Η Κεντρική Υπηρεσία εκάστοτε Υπουργείου

Διεύθυνση Κρατικών Οχημάτων Υπουργείου Εσωτερικών

Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς:

Ν.Π.Δ.Δ.

Ν.Π.Ι.Δ.

Δήμοι

Περιφέρειες

Ν.Π.Δ.Δ. ΟΤΑ α΄& β΄βαθμού

Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες σε επίπεδο νομού

Γενικές και Ειδικές Γραμματείες

Ειδικές Υπηρεσίες