Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Διαδικασία Διενέργειας Πραγματογνωμοσύνης στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας"
(→Διαδικασίες) |
(→Σχετική Νομοθεσία =) |
||
(13 ενδιάμεσες αναθεωρήσεις από τον ίδιο χρήστη δεν εμφανίζεται) | |||
Γραμμή 6: | Γραμμή 6: | ||
|λεζάντα = λογότυπο | |λεζάντα = λογότυπο | ||
|τίτλος = | |τίτλος = | ||
− | |Από ποιους παρέχεται =[[Tεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας]] και τα αντίστοιχα περιφερειακά του Τμήματα | + | |Από ποιους παρέχεται =[[Tεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας]] και τα αντίστοιχα περιφερειακά του Τμήματα |
|Σε ποιους παρέχεται = Πολίτες | |Σε ποιους παρέχεται = Πολίτες | ||
− | |Νομοθετικό πλαίσιο = | + | |Νομοθετικό πλαίσιο = Διάταγμα |
|Εργάσιμες ημέρες κατά προσέγγιση = | |Εργάσιμες ημέρες κατά προσέγγιση = | ||
|Κόστος σε ευρώ = 1000 | |Κόστος σε ευρώ = 1000 | ||
Γραμμή 17: | Γραμμή 17: | ||
Διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τεχνικά θέματα | Διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τεχνικά θέματα | ||
− | + | = Σχετική Νομοθεσία =[http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFO_KkoXZFLcndtvSoClrL8suaQnuDva5rtIl9LGdkF53UIxsx942CdyqxSQYNuqAGCF0IfB9HI6qSYtMQEkEHLwnFqmgJSA5WIsluV-nRwO1oKqSe4BlOTSpEWYhszF8P8UqWb_zFijKKqb2A1wiXU2DuWtCJc1hVh165Da9AzXVl-33u2GffY]= | |
Η δυνατότητα του Τ.Ε.Ε. να διενεργεί πραγματογνωμοσύνες για τεχνικά θέματα παρέχεται από το άρθρο 2 του διατάγματος της 10.01.1935, που έχει ως εξής: | Η δυνατότητα του Τ.Ε.Ε. να διενεργεί πραγματογνωμοσύνες για τεχνικά θέματα παρέχεται από το άρθρο 2 του διατάγματος της 10.01.1935, που έχει ως εξής: | ||
Γραμμή 33: | Γραμμή 33: | ||
===Τρόπος διεκπεραίωσης=== | ===Τρόπος διεκπεραίωσης=== | ||
− | Η πραγµατογνωµοσύνη πρέπει να ολοκληρώνεται στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και πάντως | + | Η πραγµατογνωµοσύνη πρέπει να ολοκληρώνεται στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και πάντως µέσα στα χρονικά όρια που επιβάλλουν οι προθεσµίες τυχόν δικαστικών διενέξεων ή οι |
− | µέσα στα χρονικά όρια που επιβάλλουν οι προθεσµίες τυχόν δικαστικών διενέξεων ή οι | + | ανάγκες των έργων. Λόγοι σοβαρών καθυστερήσεων επιβάλλεται να γίνονται εγγράφως γνωστοί στο ΤΕΕ από την ώρα που θα υπάρξουν. |
− | ανάγκες των έργων. Λόγοι σοβαρών καθυστερήσεων επιβάλλεται να γίνονται εγγράφως | ||
− | γνωστοί στο ΤΕΕ από την ώρα που θα υπάρξουν. | ||
− | Με τη λήψη του εγγράφου ορισµού του, ο πραγµατογνώµονας οφείλει να εξετάσει την περίπτωση να έχει στο παρελθόν σχέση µε την υπόθεση (µελετητής, επιβλέπων, τεχνικός | + | Με τη λήψη του εγγράφου ορισµού του, ο πραγµατογνώµονας οφείλει να εξετάσει την περίπτωση να έχει στο παρελθόν σχέση µε την υπόθεση (µελετητής, επιβλέπων, τεχνικός σύµβουλος ενός των εµπλεκόµενων µερών, µάρτυρας σε δικαστήριο). Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να παραιτηθεί άµεσα ενηµερώνοντας και τηλεφωνικά το Γραφείο Πραγµατογνωµοσυνών του Τ.Ε.Ε. και αποστέλλοντας το συντοµότερο την έγγραφη παραίτησή του. |
− | σύµβουλος ενός των εµπλεκόµενων µερών, µάρτυρας σε δικαστήριο). Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να παραιτηθεί άµεσα ενηµερώνοντας και τηλεφωνικά το Γραφείο Πραγµατογνωµοσυνών του Τ.Ε.Ε. και αποστέλλοντας το συντοµότερο την έγγραφη παραίτησή του. | ||
Ορίζει ηµέρα αυτοψίας µε την παρουσία όλων των εµπλεκοµένων µερών ή χωριστά µε κάθε µέρος αν κρίνει ότι οι µεταξύ τους σχέσεις δεν το επιτρέπουν. | Ορίζει ηµέρα αυτοψίας µε την παρουσία όλων των εµπλεκοµένων µερών ή χωριστά µε κάθε µέρος αν κρίνει ότι οι µεταξύ τους σχέσεις δεν το επιτρέπουν. | ||
− | Η διενέργεια της Πραγµατογνωµοσύνης ολοκληρώνεται µε τη σύνταξη της σχετικής Τεχνικής | + | Η διενέργεια της Πραγµατογνωµοσύνης ολοκληρώνεται µε τη σύνταξη της σχετικής Τεχνικής Έκθεσης |
− | + | ||
+ | Η Έκθεση αυτή πρέπει να είναι πλήρης, σαφής, ακριβόλογη και περιεκτική. | ||
− | |||
==Έντυπο που χρησιμοποιείται== | ==Έντυπο που χρησιμοποιείται== | ||
===Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.=== | ===Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.=== | ||
Γραμμή 52: | Γραμμή 49: | ||
== Δικαιολογητικά == | == Δικαιολογητικά == | ||
− | + | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!Α/Α | !Α/Α | ||
Γραμμή 69: | Γραμμή 66: | ||
|Προσκόμιση συνοδευτικών δικαιολογητικών εγγράφων,φωτογραφιών για την υποστήριξη του αιτήματος | |Προσκόμιση συνοδευτικών δικαιολογητικών εγγράφων,φωτογραφιών για την υποστήριξη του αιτήματος | ||
|Κατάθεση από τον αιτούντα | |Κατάθεση από τον αιτούντα | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
==Διαδικασίες== | ==Διαδικασίες== | ||
− | + | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
− | !Α | + | !Α/Α |
!Βήματα διαδικασίας | !Βήματα διαδικασίας | ||
!Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική | !Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική | ||
Γραμμή 128: | Γραμμή 97: | ||
|- | |- | ||
|4 | |4 | ||
+ | |Διορισμός πραγματογνώμονα | ||
| | | | ||
− | | | + | |Γραφείο Επαγγελματικών θεμάτων & Γραφείο Προέδρου |
− | | | + | |3-5 ημέρες |
− | |||
|- | |- | ||
|5 | |5 | ||
+ | |Ενημέρωση αιτούντα για τον διορισθέντα πραγματογνώμονα | ||
| | | | ||
− | | | + | |Γραφείο Επαγγελματικών θεμάτων |
− | | | + | |3-5 ημέρες |
− | |||
|- | |- | ||
|6 | |6 | ||
+ | |Έρευνα του πραγματογνώμονα | ||
| | | | ||
− | | | + | |Ο διορισθείς μηχανικός |
− | | | + | |έως 3 μήνες |
− | |||
|- | |- | ||
|7 | |7 | ||
+ | |Σύνταξη,παράδοση πραγματογνωμοσύνης | ||
| | | | ||
− | | | + | |Ο διορισθείς μηχανικός |
− | | | + | |έως 3 μήνες |
− | |||
|- | |- | ||
|8 | |8 | ||
+ | |Αποστολή αντιγράφου θεωρημένου και υπογεγραμμένου από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ | ||
| | | | ||
− | | | + | |Γραφείο Επαγγελματικών Θεμάτων & Γραφείο Προέδρου |
− | | | + | |3-5 ημέρες |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | + | |} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Κατηγορία:Υπηρεσίες του ΤΕΕ]] | [[Κατηγορία:Υπηρεσίες του ΤΕΕ]] |
Τελευταία αναθεώρηση της 12:15, 9 Ιουνίου 2017
Διαδικασία Διενέργειας Πραγματογνωμοσύνης στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας | |
---|---|
Από ποιους παρέχεται | Tεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και τα αντίστοιχα περιφερειακά του Τμήματα |
Σε ποιους παρέχεται | Πολίτες |
Νομοθετικό πλαίσιο | Διάταγμα |
Κόστος σε ευρώ | 1000 |
Περιεχόμενα
Περιγραφή Υπηρεσίας
Διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τεχνικά θέματα
Σχετική Νομοθεσία =[1]
Η δυνατότητα του Τ.Ε.Ε. να διενεργεί πραγματογνωμοσύνες για τεχνικά θέματα παρέχεται από το άρθρο 2 του διατάγματος της 10.01.1935, που έχει ως εξής:
Αρθρο 2.
"Το Τεχνικόν Επιμελητήριον δικαιούται, τη αιτήσει οιουδήποτε εις την εκτέλεσιν πραγματογνωμοσυνών επί τεχνικών ζητημάτων, εμπιπτόντων εις την αρμοδιότητα και την εμπειρίαν των μελών αυτού, ως ταύτα καθορίζονται εκ των εκάστοτε περί μελών του Τ.Ε.Ε. κειμένων διατάξεων".
Αντικείμενο πραγματογνωμοσυνών αποτελούν π.χ. οι εκτιμήσεις κατασκευών και εγκαταστάσεων, οι επιμετρήσεις τεχνικών εργασιών, οι διαπιστώσεις κακοτεχνιών και η εκτίμηση του τρόπου και κόστους αποκατάστασής τους, η εξήγηση φαινομένων τεχνικής φύσεως (ρήγματα σε οικοδομικά στοιχεία, υγρασίες κ.λ.π.), ο έλεγχος εφαρμογής τεχνικών προδιαγραφών και όρων σε κατασκευές, ο έλεγχος εφαρμογής του Γ.Ο.Κ., ο προσδιορισμός του σταδίου εξέλιξης του έργου, ο έλεγχος τεχνικών μελετών ως προς την πληρότητά τους και την τήρηση των προδιαγραφών, η σωστή λειτουργία εγκαταστάσεων και μηχανημάτων, ο έλεγχος θορύβου ή ρυπάνσεως από τη λειτουργία εγκαταστάσεων κ.λ.π.
Δεν αποτελούν αντικείμενο πραγματογνωμοσύνης του ΤΕΕ, θέματα νομικά καθώς και ερμηνείας ή ρύθμισης σχέσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών. Οι συνέπειες των τεχνικών διαπιστώσεων και ερμηνειών της πραγματογνωμοσύνης για τις σχέσεις και υπαιτιότητες των εμπλεκόμενων μερών καθορίζονται από τους ίδιους και τα δικαστήρια. Ο Πραγματογνώμονας δεν καταλογίζει ευθύνες.
Είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι η πραγματογνωμοσύνη δεν είναι διαιτησία.
Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι δεν αποτελεί αντικείμενο πραγματογνωμοσύνης, η εκπόνηση τεχνικής μελέτης. Δεν μπορεί δηλαδή η πραγματογνωμοσύνη να αφορά την εκπόνηση οποιασδήποτε τεχνικής μελέτης. Ο πραγματογνώμονας δεν υποκαθιστά καθοιονδήποτε τρόπο τον ελεύθερο επαγγελματία μελετητή.
Τρόπος διεκπεραίωσης
Η πραγµατογνωµοσύνη πρέπει να ολοκληρώνεται στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και πάντως µέσα στα χρονικά όρια που επιβάλλουν οι προθεσµίες τυχόν δικαστικών διενέξεων ή οι ανάγκες των έργων. Λόγοι σοβαρών καθυστερήσεων επιβάλλεται να γίνονται εγγράφως γνωστοί στο ΤΕΕ από την ώρα που θα υπάρξουν.
Με τη λήψη του εγγράφου ορισµού του, ο πραγµατογνώµονας οφείλει να εξετάσει την περίπτωση να έχει στο παρελθόν σχέση µε την υπόθεση (µελετητής, επιβλέπων, τεχνικός σύµβουλος ενός των εµπλεκόµενων µερών, µάρτυρας σε δικαστήριο). Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να παραιτηθεί άµεσα ενηµερώνοντας και τηλεφωνικά το Γραφείο Πραγµατογνωµοσυνών του Τ.Ε.Ε. και αποστέλλοντας το συντοµότερο την έγγραφη παραίτησή του.
Ορίζει ηµέρα αυτοψίας µε την παρουσία όλων των εµπλεκοµένων µερών ή χωριστά µε κάθε µέρος αν κρίνει ότι οι µεταξύ τους σχέσεις δεν το επιτρέπουν.
Η διενέργεια της Πραγµατογνωµοσύνης ολοκληρώνεται µε τη σύνταξη της σχετικής Τεχνικής Έκθεσης
Η Έκθεση αυτή πρέπει να είναι πλήρης, σαφής, ακριβόλογη και περιεκτική.
Έντυπο που χρησιμοποιείται
Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.
- Πληρωμή παραβόλου κατ'ελάχιστον €1000
Δικαιολογητικά
Α/Α | Απαραίτητα Δικαιολογητικά | Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση |
---|---|---|
1 | Αίτηση | Κατάθεση από τον Αιτούντα |
2 | Πληρωμή παραβόλου | Κατάθεση του ποσού στο Ταμείο του ΤΕΕ |
3 | Προσκόμιση συνοδευτικών δικαιολογητικών εγγράφων,φωτογραφιών για την υποστήριξη του αιτήματος | Κατάθεση από τον αιτούντα |
Διαδικασίες
Α/Α | Βήματα διαδικασίας | Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική | Εμπλεκόμενος Αρμόδιος | Χρόνος διεκπεραίωσης για κάθε βήμα |
---|---|---|---|---|
1 | Κατάθεση αίτησης στο πρωτόκολλο του ΤΕΕ/ΤΚΜ | Γραφείο Πρωτοκόλλου | Αυθημερόν | |
2 | Πληρωμή παραβόλου από τον ενδιαφερόμενο | Ταμείο | Αυθημερόν | |
3 | Συνεδρίαση επιτροπής πραγματογνωμοσυνών | Γραφείο Επαγγελματικών θεμάτων | Περίπου 15-20 ημέρες,ανάλογα τον όγκο των αιτήσεων | |
4 | Διορισμός πραγματογνώμονα | Γραφείο Επαγγελματικών θεμάτων & Γραφείο Προέδρου | 3-5 ημέρες | |
5 | Ενημέρωση αιτούντα για τον διορισθέντα πραγματογνώμονα | Γραφείο Επαγγελματικών θεμάτων | 3-5 ημέρες | |
6 | Έρευνα του πραγματογνώμονα | Ο διορισθείς μηχανικός | έως 3 μήνες | |
7 | Σύνταξη,παράδοση πραγματογνωμοσύνης | Ο διορισθείς μηχανικός | έως 3 μήνες | |
8 | Αποστολή αντιγράφου θεωρημένου και υπογεγραμμένου από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ | Γραφείο Επαγγελματικών Θεμάτων & Γραφείο Προέδρου | 3-5 ημέρες |