Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Μητρώο Κρατικών Οχημάτων"
Γραμμή 16: | Γραμμή 16: | ||
Οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οφείλουν, με τη σειρά τους, να αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά και κάθε μεταβολή τους στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών. | Οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οφείλουν, με τη σειρά τους, να αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά και κάθε μεταβολή τους στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών. | ||
− | Το εγχείρημα δημιουργίας Μητρώου Κρατικών Οχημάτων, παρότι ξεκίνησε το έτος 2013 (σχετική η Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιος ΥΔΙΜΗΔ) δεν ολοκληρώθηκε και έχει ατονίσει. Αφενός λόγω κατάργησης του ανωτέρω Υπουργείου που το οραματίστηκε, λόγω οικονομικής κρίσης (έλλειψη πόρων) αλλά και λόγω απροθυμίας κάποιων υπηρεσιών ή και κακής συνεννόησης μεταξύ υπηρεσιών, χάθηκε μια πρώτη ευκαιρία για "συμμάζεμα" των κρατικών οχημάτων. Παρόλα αυτά επειδή αποτελεί εργαλείο χρήσιμο για την καθημερινή πρακτική των δημοσίων υπαλλήλων που εμπλέκονται στη χρήση και διαχείριση των κρατικών οχημάτων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί διότι το όφελος είναι πολύ μεγάλο για τη δημόσια διοίκηση σε πολλαπλά επίπεδα (οικονομία, περιβάλλον, ασφάλεια κ.λπ.). | + | Το εγχείρημα δημιουργίας Μητρώου Κρατικών Οχημάτων, παρότι ξεκίνησε το έτος 2013 (σχετική η Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιος ΥΔΙΜΗΔ) δεν ολοκληρώθηκε και έχει ατονίσει. Αφενός λόγω κατάργησης του ανωτέρω Υπουργείου που το οραματίστηκε, αφετέρου λόγω οικονομικής κρίσης (έλλειψη πόρων) αλλά και λόγω απροθυμίας κάποιων υπηρεσιών ή και κακής συνεννόησης μεταξύ υπηρεσιών, χάθηκε μια πρώτη ευκαιρία για "συμμάζεμα" των κρατικών οχημάτων. Παρόλα αυτά, επειδή αποτελεί εργαλείο χρήσιμο για την καθημερινή πρακτική των δημοσίων υπαλλήλων που εμπλέκονται στη χρήση και διαχείριση των κρατικών οχημάτων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί διότι εκτός από τη διευκόλυνση της καθημερινής πρακτικής και την εξοικονόμηση πόρων των εμπλεκομένων δημοσίων υπηρεσιών, το όφελος είναι πολύ μεγάλο για τη δημόσια διοίκηση σε πολλαπλά επίπεδα (οικονομία, περιβάλλον, ασφάλεια κ.λπ.). Η κάθε εποπτεύουσα αρχή (Κεντρική Υπηρεσία κάθε Υπουργείου και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις), θα μπορεί να παρακολουθεί και να εποπτεύει την ορθολογική χρήση των κρατικών οχημάτων από τις δημόσιες υπηρεσίες που υπάγονται στην εποπτεία της. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας, σε κεντρικό επίπεδο (Διεύθυνση Κρατικών οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών), να παρακολουθεί το σύνολο, ανά την επικράτεια, του στόλου των κρατικών οχημάτων και να λαμβάνει αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο για την ορθολογικότερη διαχείριση και αξιοποίησή τους. |
− | |||
− | |||
Σε ότι αφορά τη χρηστικότητά του στην καθημερινή πρακτική (παραγωγική διαδικασία των εμπλεκομένων δημοσίων υπηρεσίων), το μητρώο θα παρέχει, άμεσα και αξιόπιστα, απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες σε κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, προκειμένου αυτή να εξετάζει και να αποφαίνεται επί των αιτημάτων των δημοσίων υπηρεσιών που αφορούν σε: | Σε ότι αφορά τη χρηστικότητά του στην καθημερινή πρακτική (παραγωγική διαδικασία των εμπλεκομένων δημοσίων υπηρεσίων), το μητρώο θα παρέχει, άμεσα και αξιόπιστα, απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες σε κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, προκειμένου αυτή να εξετάζει και να αποφαίνεται επί των αιτημάτων των δημοσίων υπηρεσιών που αφορούν σε: | ||
Γραμμή 58: | Γραμμή 56: | ||
Για το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων που οφείλει κάθε δημόσια υπηρεσία να τηρεί, έχει σχεδιαστεί ειδικό Έντυπο σε μορφή Πίνακα ecxel και έχει διατεθεί στις δημόσιες υπηρεσίες ως συνημμένο αρχείο στην με Α.Π.:οικ.2196/24-07-2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. | Για το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων που οφείλει κάθε δημόσια υπηρεσία να τηρεί, έχει σχεδιαστεί ειδικό Έντυπο σε μορφή Πίνακα ecxel και έχει διατεθεί στις δημόσιες υπηρεσίες ως συνημμένο αρχείο στην με Α.Π.:οικ.2196/24-07-2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. | ||
− | + | '''Δικαιολογητικά''' | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | Α/Α Απαραίτητα Δικαιολογητικά Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση | |
− | + | 1 Ο Πίνακας ecxel που υπάρχει συν/νος Αποστέλλεται από την κάθε υπηρεσία προς την | |
− | + | στην Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 εποπτεύουσα αρχή της, σε ηλεκτρονική μορφή. | |
− | εγκύκλιο ΥΔΙΜΗΔ. | + | (ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιο ΥΔΙΜΗΔ. |
'''Διαδικασίες''' | '''Διαδικασίες''' |
Αναθεώρηση της 09:55, 10 Δεκεμβρίου 2015
Περιγραφή Υπηρεσίας
Το "ΜΗΤΡΩΟ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ" είναι μια βάση δεδομένων η οποία έχει ως σκοπό να παρέχει έγκυρα και αξιόπιστα στοιχεία για τα οχήματα όλων των φορέων του δημοσίου τομέα.
Στο Μητρώο, σύμφωνα με εγκύκλιο οδηγία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εγγράφονται όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα της κάθε υπηρεσίας, εξαιρουμένων:
i) των μηχανημάτων έργων
ii) των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ.
Όλες οι υπηρεσίες της κεντρικής διοίκησης (Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ΝΠ.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., ΟΤΑ α΄& β΄ βαθμού, Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λπ.), οφείλουν να δημιουργήσουν σε αρχείο excel το μητρώο των κρατικών οχημάτων που έχουν στην κυριότητά τους και να το αποστείλουν στις αντίστοιχες εποπτεύουσες αρχές τους, δηλαδή στις Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων τους ή στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της εδαφικής περιφέρειας στην οποία ανήκουν,
οι οποίες είναι υπεύθυνες για την τήρηση του μητρώου. Το ίδιο οφείλουν να κάνουν και σε κάθε μεταβολή του.
Οι Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οφείλουν, με τη σειρά τους, να αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά και κάθε μεταβολή τους στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Εσωτερικών.
Το εγχείρημα δημιουργίας Μητρώου Κρατικών Οχημάτων, παρότι ξεκίνησε το έτος 2013 (σχετική η Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιος ΥΔΙΜΗΔ) δεν ολοκληρώθηκε και έχει ατονίσει. Αφενός λόγω κατάργησης του ανωτέρω Υπουργείου που το οραματίστηκε, αφετέρου λόγω οικονομικής κρίσης (έλλειψη πόρων) αλλά και λόγω απροθυμίας κάποιων υπηρεσιών ή και κακής συνεννόησης μεταξύ υπηρεσιών, χάθηκε μια πρώτη ευκαιρία για "συμμάζεμα" των κρατικών οχημάτων. Παρόλα αυτά, επειδή αποτελεί εργαλείο χρήσιμο για την καθημερινή πρακτική των δημοσίων υπαλλήλων που εμπλέκονται στη χρήση και διαχείριση των κρατικών οχημάτων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί διότι εκτός από τη διευκόλυνση της καθημερινής πρακτικής και την εξοικονόμηση πόρων των εμπλεκομένων δημοσίων υπηρεσιών, το όφελος είναι πολύ μεγάλο για τη δημόσια διοίκηση σε πολλαπλά επίπεδα (οικονομία, περιβάλλον, ασφάλεια κ.λπ.). Η κάθε εποπτεύουσα αρχή (Κεντρική Υπηρεσία κάθε Υπουργείου και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις), θα μπορεί να παρακολουθεί και να εποπτεύει την ορθολογική χρήση των κρατικών οχημάτων από τις δημόσιες υπηρεσίες που υπάγονται στην εποπτεία της. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας, σε κεντρικό επίπεδο (Διεύθυνση Κρατικών οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών), να παρακολουθεί το σύνολο, ανά την επικράτεια, του στόλου των κρατικών οχημάτων και να λαμβάνει αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο για την ορθολογικότερη διαχείριση και αξιοποίησή τους.
Σε ότι αφορά τη χρηστικότητά του στην καθημερινή πρακτική (παραγωγική διαδικασία των εμπλεκομένων δημοσίων υπηρεσίων), το μητρώο θα παρέχει, άμεσα και αξιόπιστα, απαραίτητες και κρίσιμες πληροφορίες σε κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, προκειμένου αυτή να εξετάζει και να αποφαίνεται επί των αιτημάτων των δημοσίων υπηρεσιών που αφορούν σε:
- Έγκριση αγοράς οχήματος.
- Έγκρισης Θέσης σε κυκλοφορία.
- Έγκριση άρσης κυκλοφορίας (απόσυρση).
- Έγκριση εξαίρεσης από την απόσυρση.
- Έγκριση κατ΄ εξαίρεση άδειας οδήγησης.
- Έγκριση υπερκατανάλωσης καυσίμων.
Σχετική Νομοθεσία
Α.Π.:Φ.021/3156/6-2-2014 εγκύκλιος Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιος Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Α.Π.:οικ.2782/27234/30-12-2010 εγκύκλιος (ΑΔΑ:4ΙΙΚΚ-Ο) Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Αριθμ. 129/2534/10 (ΦΕΚ 108/Β/4-2-2010 - Διορθ. Σφαλμ. στο ΦΕΚ 152/Β/17-2-2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Α.Π.:οικ.372/1709/26-1-1999 εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
Αριθμ. 6400/2060/84 (ΦΕΚ 387/Β και αναδημοσίευση ΦΕΚ 421/Β/26-6-1984) Υπουργική Απόφαση.
Αριθμ. 2396/53 (ΦΕΚ 117/Α) Νομοθετικό Διάταγμα.
Τρόπος διεκπεραίωσης
Κάθε υπηρεσία που δημιουργεί το δικό της αρχείο κρατικών οχημάτων, το στέλνει ηλεκτρονικά (καθώς και κάθε μεταβολή του) στην εποπτεύουσα αρχή της (Κεντρική Υπηρεσία Υπουργείου ή Αποκεντρωμένη Διοίκηση). Η εποπτεύουσα Αρχή το στέλνει επίσης ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση Κρατικών Οχημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών.
Έντυπο που χρησιμοποιείται
Για το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων που οφείλει κάθε δημόσια υπηρεσία να τηρεί, έχει σχεδιαστεί ειδικό Έντυπο σε μορφή Πίνακα ecxel και έχει διατεθεί στις δημόσιες υπηρεσίες ως συνημμένο αρχείο στην με Α.Π.:οικ.2196/24-07-2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Δικαιολογητικά
Α/Α Απαραίτητα Δικαιολογητικά Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση
1 Ο Πίνακας ecxel που υπάρχει συν/νος Αποστέλλεται από την κάθε υπηρεσία προς την
στην Α.Π.:οικ.2196/20936/24-07-2013 εποπτεύουσα αρχή της, σε ηλεκτρονική μορφή.
(ΑΔΑ:ΒΛ4ΜΧ-ΘΜΙ) εγκύκλιο ΥΔΙΜΗΔ.
Διαδικασίες
Συμπληρώνετε όσα βήματα απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.
Α Βήματα διαδικασίας Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική Εμπλεκόμενος Αρμόδιος Χρόνος διεκπεραίωσης για κάθε βήμα
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Άλλη υπηρεσία του φορέα μας
Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.
Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς
Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλοι φορείς, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.
Κατηγορία: Πίνακες πρότυπα