Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Απευθείας ανάθεση προμήθειας"

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
(Σχετική Νομοθεσία)
(Περιγραφή Υπηρεσίας)
Γραμμή 15: Γραμμή 15:
 
}}
 
}}
 
==Περιγραφή Υπηρεσίας==
 
==Περιγραφή Υπηρεσίας==
Εδώ περιγράφουμε συνοπτικά την υπηρεσία.
+
Ο εννοιολογικός προσδιορισμός της απευθείας ανάθεσης για τις προμήθειες δίνεται στην [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-2-n-4412-16-orismoi.html περίπτωση 31, της παρ. 1, του άρθρου 2 του Ν. 4412/2016], ως ακολούθως:
  
 +
«Απευθείας ανάθεση» νοείται η διαδικασία ανάθεσης χωρίς εκ των προτέρων δημοσιότητα, στο πλαίσιο της οποίας οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς αναθέτουν στον οικονομικό φορέα της επιλογής τους, κατόπιν έρευνας αγοράς και διαβούλευσης με έναν ή περισσότερους οικονομικούς φορείς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-118-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html 118] και [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-328-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html 328].
 +
 +
Από τον ανωτέρω ορισμό συνάδεται ότι:
 +
 +
α) Δεν απαιτείται δημοσιότητα για την ανάθεση της προμήθειας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαγορεύεται. Άλλωστε, εφόσον η εκτιμώμενη αξία σύμβασης είναι ίση ή μεγαλύτερη των 1.000€, θα αναρτηθεί το πρωτογενές αίτημα υποχρεωτικά στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.).
 +
 +
β) Ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να λάβει έναν συγκεκριμένο αριθμό προσφορών (π.χ. 3 προσφορές) για να προβεί στην απευθείας ανάθεση μίας προμήθειας. Ακόμη και μία (1) προσφορά αρκεί (υπό την προϋπόθεση ότι έχει γίνει έρευνα αγοράς και ότι η προσφορά καλύπτει τις προδιαγραφές της προμήθειας και δεν ξεπερνάει το προσήκον μέτρο).Σύμφωνα με την [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-118-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html παρ. 1 του άρθρου 118 του Ν. 4412/2016].
 +
 +
“Προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης επιτρέπεται όταν η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, χωρίς ΦΠΑ, είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.”
 +
 +
Κατά συνέπεια η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ακολουθήσει τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για την εκτέλεση προμηθειών, το ύψος των οποίων δεν θα υπερβαίνει σε ετήσια βάση το ποσό των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000), χωρίς Φ.Π.Α.
 +
 +
Σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για να διαπιστωθεί το ποσό στο οποίο ανέρχεται η δαπάνη συγκεκριμένης υπηρεσίας και, κατ’ επέκταση, η δυνατότητα απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνεται υπ’ όψη η συνολική δαπάνη που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες του δήμου σε υπηρεσίες, που κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις θεωρούνται όμοια ή ομοειδή ή λόγω της φύσης ή της λειτουργικότητάς τους εντάσσονται σε όμοιες ή παρεμφερείς κατηγορίες υπηρεσιών, χωρίς να εξετάζεται εάν εντάσσονται στον ίδιο ή σε διαφορετικούς κωδικούς αριθμούς είδους ή εάν βαρύνουν τις πιστώσεις του ίδιου ή διαφορετικών κωδικών αριθμών του προϋπολογισμού ή εάν προορίζονται για διαφορετικές υπηρεσίες του ίδιου φορέα. Συνεπώς, η διάσπαση (κατάτμηση) της συνολικής ποσότητας σε μικρότερες και η εγγραφή επί μέρους πιστώσεων σε διαφορετικούς κωδικούς αριθμούς, με σκοπό τη διενέργεια αντίστοιχων απ’ ευθείας αναθέσεων αντί της διεξαγωγής τακτικού ή πρόχειρου διαγωνισμού, δεν επιτρέπεται
 
=== Σχετική Νομοθεσία ===
 
=== Σχετική Νομοθεσία ===
 
άρθρα [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-118-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html 118] και [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-328-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html 328] του Ν.4412/16
 
άρθρα [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-118-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html 118] και [http://www.karagilanis.gr/vasiki-nomothesia/nomos-4412-16/arthro-328-n-4412-16-apeftheias-anathesi.html 328] του Ν.4412/16

Αναθεώρηση της 17:35, 26 Μαΐου 2018

Απευθείας ανάθεση προμήθειας

Περιγραφή Υπηρεσίας

Ο εννοιολογικός προσδιορισμός της απευθείας ανάθεσης για τις προμήθειες δίνεται στην περίπτωση 31, της παρ. 1, του άρθρου 2 του Ν. 4412/2016, ως ακολούθως:

«Απευθείας ανάθεση» νοείται η διαδικασία ανάθεσης χωρίς εκ των προτέρων δημοσιότητα, στο πλαίσιο της οποίας οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς αναθέτουν στον οικονομικό φορέα της επιλογής τους, κατόπιν έρευνας αγοράς και διαβούλευσης με έναν ή περισσότερους οικονομικούς φορείς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 118 και 328.

Από τον ανωτέρω ορισμό συνάδεται ότι:

α) Δεν απαιτείται δημοσιότητα για την ανάθεση της προμήθειας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαγορεύεται. Άλλωστε, εφόσον η εκτιμώμενη αξία σύμβασης είναι ίση ή μεγαλύτερη των 1.000€, θα αναρτηθεί το πρωτογενές αίτημα υποχρεωτικά στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.).

β) Ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να λάβει έναν συγκεκριμένο αριθμό προσφορών (π.χ. 3 προσφορές) για να προβεί στην απευθείας ανάθεση μίας προμήθειας. Ακόμη και μία (1) προσφορά αρκεί (υπό την προϋπόθεση ότι έχει γίνει έρευνα αγοράς και ότι η προσφορά καλύπτει τις προδιαγραφές της προμήθειας και δεν ξεπερνάει το προσήκον μέτρο).Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 118 του Ν. 4412/2016.

“Προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης επιτρέπεται όταν η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, χωρίς ΦΠΑ, είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.”

Κατά συνέπεια η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ακολουθήσει τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για την εκτέλεση προμηθειών, το ύψος των οποίων δεν θα υπερβαίνει σε ετήσια βάση το ποσό των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000), χωρίς Φ.Π.Α.

Σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για να διαπιστωθεί το ποσό στο οποίο ανέρχεται η δαπάνη συγκεκριμένης υπηρεσίας και, κατ’ επέκταση, η δυνατότητα απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνεται υπ’ όψη η συνολική δαπάνη που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες του δήμου σε υπηρεσίες, που κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις θεωρούνται όμοια ή ομοειδή ή λόγω της φύσης ή της λειτουργικότητάς τους εντάσσονται σε όμοιες ή παρεμφερείς κατηγορίες υπηρεσιών, χωρίς να εξετάζεται εάν εντάσσονται στον ίδιο ή σε διαφορετικούς κωδικούς αριθμούς είδους ή εάν βαρύνουν τις πιστώσεις του ίδιου ή διαφορετικών κωδικών αριθμών του προϋπολογισμού ή εάν προορίζονται για διαφορετικές υπηρεσίες του ίδιου φορέα. Συνεπώς, η διάσπαση (κατάτμηση) της συνολικής ποσότητας σε μικρότερες και η εγγραφή επί μέρους πιστώσεων σε διαφορετικούς κωδικούς αριθμούς, με σκοπό τη διενέργεια αντίστοιχων απ’ ευθείας αναθέσεων αντί της διεξαγωγής τακτικού ή πρόχειρου διαγωνισμού, δεν επιτρέπεται

Σχετική Νομοθεσία

άρθρα 118 και 328 του Ν.4412/16

Τρόπος διεκπεραίωσης

χειρόγραφος ή ηλεκτρονικός

Έντυπο που χρησιμοποιείται

Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.

  • Στις εφορίες και στην εφαρμογή Ηλεκτρονικού Παραβόλου http://is.gd/2CZ1ht

Δικαιολογητικά

Συμπληρώνετε όσα δικαιολογητικά απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.

Α/Α Απαραίτητα Δικαιολογητικά Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Διαδικασίες

Συμπληρώνετε όσα βήματα απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.

Α/Α Βήμα Διαδικασίας Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική Εμπλεκόμενος Αρμόδιος Χρόνος Διεκπεραίωσης Βήματος
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Άλλη υπηρεσία του φορέα μας

Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.

Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς

Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλοι φορείς, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.

Μητρώα που τηρούνται

Συμπληρώνετε στον πίνακα τα μητρώα που τηρούνται για την παροχή της υπηρεσίας, για κάθε μητρώο καταχωρείτε τον τίτλο του, εάν είναι χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά, τον συνολικό αριθμό καταχωρίσεων που περιέχει και εκτίμηση του αριθμού των νέων καταχωρίσεων ανά έτος.