Απόδοση ΑΦΜ
Απόδοση ΑΦΜ | |
---|---|
Από ποιους παρέχεται | Υπηρεσία |
Σε ποιους παρέχεται | Πολίτες |
Νομοθετικό πλαίσιο | Νόμος |
Εργάσιμες ημέρες κατά προσέγγιση | 0 |
Κόστος σε ευρώ | 0 |
Περιεχόμενα
Περιγραφή Υπηρεσίας
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 31 ν.2515/1997 (ΦΕΚ 54Α), χορηγείται υποχρεωτικά Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) σε όλα τα Φυσικά, Νομικά Πρόσωπα και Ενώσεις Προσώπων που έχουν την κατοικία τους ή την επαγγελματική τους εγκατάσταση ή διενεργούν πράξεις φορολογικού ενδιαφέροντος εντός της Ελληνικής Επικράτειας.
Η απόδοση ΑΦΜ στα Φυσικά πρόσωπα προηγείται της βεβαίωσης έναρξης εργασιών. Ο ΑΦΜ διατηρείται καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής των Φυσικών Προσώπων και δεν μεταβάλλεται σε περίπτωση αλλαγής οποιουδήποτε στοιχείου όπως οικογενειακή κατάσταση, διεύθυνση κατοικίας, επαγγέλματος, δραστηριότητας, αρμόδιας ΔΟΥ, είδος και αριθμός ταυτότητας.
Η απόδοση ΑΦΜ στα Νομικά Πρόσωπα και Ενώσεις Προσώπων διενεργείται ταυτόχρονα με την υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών. Ο ΑΦΜ των Νομικών Προσώπων και Ενώσεων Προσώπων παραμένει ο ίδιος και δεν επηρεάζεται από οποιαδήποτε μεταβολή των προσώπων αυτών.
Ο ΑΦΜ που αποδόθηκε σε νομικό πρόσωπο ή σε ένωση προσώπων απενεργοποιείται με τη δήλωση διακοπής των εργασιών τους.
Στις περιπτώσεις ίδρυσης, ο ΑΦΜ αποδίδεται στην υπό ίδρυση επιχείρηση ή στο υπό ίδρυση νομικό πρόσωπο. Ο ΑΦΜ δεν αλλάζει αν υποβληθούν δηλώσεις μεταβολής της νομικής μορφής του υπό ίδρυση νομικού προσώπου, της επωνυμίας του ή της έδρας του. Στην περίπτωση που ο ιδρυτής του υπό ίδρυση Νομικού Προσώπου αποφασίσει τη μεταβολή αυτού σε ατομική επιχείρηση, τότε υποβάλλει δήλωση διακοπής του υπό ίδρυση νομικού προσώπου και ταυτόχρονα δήλωση έναρξης εργασιών ατομικής επιχείρησης.
Οι εργασίες της ίδρυσης πρέπει να έχουν περαιωθεί το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του επομένου έτους από της υποβολής της δήλωσης ίδρυσης. Με αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ο χρόνος αυτός μπορεί να παραταθεί για ένα εξάμηνο.
Σχετική Νομοθεσία
Εδώ παραθέτουμε τους Νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκυκλίους που διέπουν την Υπηρεσία με σύνδεσμο στα αντίστοιχα αρχεία που έχουν καταχωρηθεί στο "Ανέβασμα Αρχείου".
Τρόπος διεκπεραίωσης
Εδώ περιγράφουμε συνοπτικά τον τρόπο υποβολής, χειρόγραφό ή/και ηλεκτρονικό
Έντυπο που χρησιμοποιείται
Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.
- Στις εφορίες και στην εφαρμογή Ηλεκτρονικού Παραβόλου http://is.gd/2CZ1ht
Δικαιολογητικά
Α/Α | Απαραίτητα Δικαιολογητικά |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 |
Διαδικασίες
Α | Βήματα διαδικασίας | Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική | Εμπλεκόμενος Αρμόδιος | Χρόνος διεκπεραίωσης για κάθε βήμα |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
4 | ||||
5 | ||||
6 | ||||
7 | ||||
8 | ||||
9 | ||||
10 | ||||
11 | ||||
12 | ||||
13 | ||||
14 | ||||
15 | ||||
16 | ||||
17 | ||||
18 | ||||
19 | ||||
20 |
Άλλη υπηρεσία του φορέα μας
Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.
Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς
Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλοι φορείς, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.
Μητρώα που τηρούνται
Συμπληρώνετε στον πίνακα τα μητρώα που τηρούνται για την παροχή της υπηρεσίας, για κάθε μητρώο καταχωρείτε τον τίτλο του, εάν είναι χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά, τον συνολικό αριθμό καταχωρίσεων που περιέχει και εκτίμηση του αριθμού των νέων καταχωρίσεων ανά έτος.