Οδηγίες για το πώς να καταχωρήσετε μια υπηρεσία στο diadikasies.gr

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Για κάθε υπηρεσία καταχωρούνται:

  1. Ο τίτλος όπως προκύπτει από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
  2. Οι νόμοι και κανονιστικές πράξεις που διέπουν την παροχή της,
  3. Το υπόδειγμα του εντύπου που απαιτείται,
  4. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά & τυχόν παράβολα,
  5. Οι διαδικασίες-βήματα που προβλέπονται για την παροχή της,
  6. Τις τυχόν συναρμόδιες διοικητικές μονάδες,
  7. Το υπόδειγμα του εντύπου παροχής της υπηρεσίας
  8. Τα μητρώα που τηρούνται για την παροχή της


Τα παραπάνω στοιχεία καταχωρούνται σύμφωνα με τα πρότυπα, ο πρότυπος πίνακας υπηρεσιών είναι στο http://is.gdBNqkDR και στην σελίδα της συζήτησης του πίνακα στο http://is.gd/EEq2Pg υπάρχουν αναλυτικά οι οδηγίες.

Ακολουθούν 14 βήματα με οδηγίες σε βίντεο που εάν τα ακολουθήσετε θα έχετε μάθει πως να δημιουργείται ένα λήμμα στο diadikasies.gr.

Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής:

Άνοιγμα σελίδας του diadikasies.gr

Άνοιγμα φυλλομετρητή (Firefox ή Chrome). Πληκτρολογήστε την διευθυνση diadikasies.gr.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823110

Δημιουργία Λογαριασμού

(εάν έχετε ήδη λογαριασμό, ακολουθείτε το βήμα Είσοδος χρήστη)

Δημιουργία λογαριασμού στο diadikasies.gr (Καταχωρίστε όνομα, επώνυμο και email)

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823110

Επιβεβαίωση email εγγραφής

Μετά την εγγραφή σας στο diadikasies.gr, θα λάβετε στο email που δηλώσατε ένα μήνυμα επιβεβαίωσης, μέσα στο οποίο θα υπάρχει και ένας σύνδεσμος που πρέπει να πατήσετε, ώστε να ενεργοποιηθεί πλήρως ο λογαριασμός σας.

Είσοδος χρήστη

Εισέρχεστε με τα στοιχεία σας από το μενού “Σύνδεση” πάνω δεξιά στην αρχική σελίδα του wiki.diadikasies.gr

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823269

Πλοήγηση στα βασικά μενού του diadikasies.gr

Δείτε τα βασικά μενού που υπάρχουν στην αρχική σελίδα του «diadikasies» στο παρακάτω video: https://vimeo.com/132823369

Αναζήτηση

Τοποθετείστε τον κέρσορα στη θέση «Αναζήτηση» και αρχίστε να πληκτρολογείτε τον τίτλο του λήμματος που σας ενδιαφέρει.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823500

Δημιουργία νέου λήμματος

Δημιουργία νέου λήμματος μετά από αναζήτηση με τον πλήρη τίτλο, (προτείνεται να είναι σε πεζά γράμματα με κεφαλαία τα πρώτα γράμματα εκτός των άρθρων, συνδέσμων και προθέσεων). Μόλις επιλέξουμε τον νέο τίτλο, το πρόγραμμα θα μας τον εμφανίσει με κόκκινα γράμματα, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ως λήμμα. Πατώντας επάνω στον κόκκινο σύνδεσμο ανοίγει σελίδα με επικεφαλίδα «δημιουργία κώδικα» όπου θα τοποθετηθεί ο πίνακας που θα καλέσουμε παρακάτω. Αν ο σύνδεσμος που εμφανιστεί δεν είναι κόκκινος αλλά μπλε σημαίνει ότι η παρεχόμενη υπηρεσία (λήμμα) υπάρχει ήδη, οπότε μπορείτε να την επιλέξετε μόνο για διόρθωση ή προσθήκη επιπλέον πληροφοριών.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=LLuUlfiOXRk&t=25s

Αντιγραφή του Πίνακα υπηρεσιών

Άνοιγμα του diadikasies.gr σε δεύτερη καρτέλα (προτείνεται να έχετε πάντα ανοικτό το diadikasies σε δύο καρτέλες), αναζήτηση του πρότυπου-λήμματος «Πίνακας Υπηρεσιών» γράφοντας τον τίτλο αυτόν στην αναζήτηση. Κατόπιν επιλέξτε «Επεξεργασία κώδικα» (υπάρχει και η επιλογή “Επεξεργασία” αλλά αυτή θα χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του λήμματος) και αντιγράψτε (copy) τον (κώδικα του) πίνακα (εκτός του κειμένου που μας δίνει οδηγίες για την αντιγραφή και της τελευταίας γραμμής) από το πρότυπο έγγραφο και επικολλήστε (paste) στην πρώτη καρτέλα diadikasies.gr που ανοίξατε στην αρχή.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823656

Αποθήκευση και επεξεργασία

Αρχική αποθήκευση (η αποθήκευση εδώ βρίσκεται κάτω αριστερά στη σελίδα) και συνέχιση της επεξεργασίας του περιεχομένου με επεξεργασία.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823713

Εισαγωγή περιεχομένου στους πίνακες και οριστική αποθήκευση

Εισάγετε πληροφορίες για το λήμμα με περιγραφή, δικαιολογητικά, διαδικασίες, νομικό πλαίσιο, σχετικά έγγραφα και τρόπους καταχώρισης (προτείνεται η σταδιακή εισαγωγή και συχνή αποθήκευση των δεδομένων ώστε να αποτραπεί τυχόν απώλεια τους).

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823713

Μετονομασία λήμματος

Σε περίπτωση που χρειαστεί να αλλάξετε τον τίτλο σε ένα λήμμα που καταχωρίσατε, ανοίγετε το συγκεκριμένο λήμμα και επιλέγετε πάνω δεξιά την επιλογή “Μετακίνηση” στο μενού “Περισσότερα”. Έχετε τη δυνατότητα να διατηρήσετε και ένα ενεργό σύνδεσμο (link) ανακατεύθυνσης προς τον αρχικό τίτλο του λήμματος.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823796

Μεταφόρτωση αρχείων PDF στο Wiki

(πριν την εισαγωγή τους σε ένα λήμμα)

Για να προσθέσετε ένα έγγραφο PDF σε ένα λήμμα (πχ ένα ΦΕΚ), θα πρέπει αρχικά να το “ανεβάσετε” στο Wiki από το μενού “Ανέβασμα Αρχείου” που βρίσκεται στην αριστερή στήλη της Αρχικής Σελίδας. (Σε γενικές γραμμές προτείνεται η εισαγωγή αρχείων τύπου .PDF και όχι άλλων τύπων).

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132823884

Εισαγωγή αρχείου PDF σε ένα λήμμα

Για να προσθέσετε ένα αρχείο PDF που ανεβάσατε στο προηγούμενο βήμα σε ένα λήμμα, κάνετε κλικ στο μενού «Επεξεργασία», μετακινείτε τον κέρσορα στο σημείο του κειμένου που θέλετε να το προσθέσετε και από το μενού στο πάνω μέρος επιλέγετε «το εικονίδιο με τον κρίκο» & στη συνέχεια «Εξωτερικός σύνδεσμος». Στο πεδίο που θα εμφανιστεί θα πρέπει να πληκτρολογήσετε το URL του αρχείου που ήδη έχετε ανοίξει σε ένα άλλο παράθυρο του diadikasies.

Η λίστα των επιφορτωμένων αρχείων είναι εδώ

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=TESH395nGfI&t=1s

Κατηγοριοποίηση

Με τις επιλογές στο κάτω μέρος της αποθηκευμένης σελίδας χωρίς να χρειάζεται να μπείτε σε επεξεργασία είτε κώδικα είτε απλή (οι κατηγορίες βρίσκονται στο κάτω μέρος της σελίδας με την ένδειξη «Κατηγορίες (++):)». Οι κατηγορίες γενικά αφορούν στο Τμήμα που ανήκει η παρεχόμενη υπηρεσία (αν δεν υπάρχει τμήμα τότε βάζουμε Διεύθυνση), στον κύκλο ζωής που ενδεχομένως ανήκει η υπηρεσία και στον τύπο παρεχόμενης υπηρεσίας που ενδεχομένως ανήκει (Άδειες, Εγκρίσεις, Βεβαιώσεις κλπ). Ο αριθμός των κατηγοριών δεν είναι υποχρεωτικά τρεις, μπορεί να ποικίλλει από δύο μέχρι και τέσσερις.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: https://vimeo.com/132934183

Οδηγίες αποφυγής λαθών

Γιά οδηγίες αποφυγής λαθών στην διαχείριση του wiki, πηγαίνετε εδώ.

Εφόσον καταχωρηθούν οι 10 πιο δημοφιλείς παρεχόμενες υπηρεσίες από κάθε Τμήμα θα αρχίσει να φαίνεται η χρησιμότητα του wiki κυρίως εσωτερικά στον κάθε οργανισμό. Στόχος μας είναι να καταχωρηθούν όλες οι υπηρεσίες, ενεργές και μη από όλες τις διοικητικές μονάδες του κάθε φορέα.



Γενικές Κατηγορίες Υπηρεσιών που Παρέχουν Φορείς του Δημοσίου

Οι φορείς του δημοσίου παρέχουν υπηρεσίες που ανήκουν σε τρεις πολύ γενικές κατηγορίες:

  1. Προς Τρίτους ( Φυσικά και Νομικά Πρόσωπα),
  2. Εσωτερικές ( Άλλες Μονάδες του ίδιου φορέα ή άλλους φορείς του δημοσίου ) και
  3. Αυτεπάγγελτες ( Προβλέπεται η παροχή τους σε τακτά χρονικά διαστήματα, πχ έλεγχοι ).


Εάν έχετε ερωτήσεις τις καταχωρείτε στη σελίδα συζήτησης τους σχετικού λήμματος ή/και τις στέλνετε με email στο wiki@eellak.gr .


Κατεβάστε τις οδηγίες σε αρχείο από εδώ.