Εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών επιτηδευματία

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Αναθεώρηση ως προς 16:47, 18 Φεβρουαρίου 2019 από τον Sotkil (Συζήτηση | συνεισφορές) (removed Category:Χωρίς περιεχόμενο (ΔΟΥ) using HotCat)
(διαφορά) ← Παλαιότερη αναθεώρηση | Τελευταία αναθεώρηση (διαφορά) | Νεότερη αναθεώρηση → (διαφορά)
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών επιτηδευματία
Από ποιους παρέχεται Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες
Σε ποιους παρέχεται Πολίτες
Νομοθετικό πλαίσιο Νόμος 4174/2013
Εργάσιμες ημέρες κατά προσέγγιση Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00-14:30
Κόστος σε ευρώ 0

Περιγραφή Υπηρεσίας

Η διαδικασία αυτή ακολουθείται στην περίπτωση που ο επιτηδευματίας θέλει να κάνει διακοπή εργασιών όχι με τρέχουσα , αλλά με προγενέστερη ημερομηνία και αφορά τις περιπτώσεις που η πραγματική επαγγελματική δραστηριότητα είχε σταματήσει σε παρελθόντα χρόνο και δεν είχε πραγματοποιηθεί καμία συναλλαγή.

Τα φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες, υποχρεούνται, να υποβάλλουν, εντός δέκα (10) ημερών από την οριστική παύση της δραστηριότητάς τους, το έντυπο Μ4 «Δήλωση Διακοπής Εργασιών».

Σχετική Νομοθεσία

Ν.4174/2013ΠΟΛ 1006/2013N.4172/2013 ΠΟΛ1178/2015N.4093/2015

Τρόπος διεκπεραίωσης

Η διαδικασία γίνεται με έντυπα στη Δ.Ο.Υ.

Έντυπο που χρησιμοποιείται

Έντυπο Μ4

Δικαιολογητικά

Α/Α Απαραίτητα Δικαιολογητικά Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση
1 Έντυπο Μ4 Κατάθεση από τον Αιτούντα. Χορηγείται από τον υπάλληλο του τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. ή μπορεί ο πολίτης να το εκτυπώσει από το taxisnet.gr στην επιλογή “e-έντυπα” και να το φέρει συμπληρωμένο.
2 Αστυνομική Ταυτότητα Κατάθεση από τον Αιτούντα.
3

Διαδικασίες

Α Βήματα διαδικασίας Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική Εμπλεκόμενος Αρμόδιος Χρόνος διεκπεραίωσης για κάθε βήμα
1 Ο επιτηδευματίας προσέρχεται στο τμήμα  Μητρώου  της  Δ.Ο.Υ. και συμπληρώνει το έντυπο διακοπής εργασιών ( Μ4 ). Το τμήμα Μητρώου το παραλαμβάνει και το ελέγχει ως προς τα στοιχεία Μητρώου και την αρμοδιότητα. ΠΟΛ 1006/2013 Υπάλληλος στο Τμήμα Μητρώου Κατα περίπτωση.
2 Στη συνέχεια παραπέμπει τον  πολίτη στο τμήμα Ελέγχου προκειμένου ο Υποδιευθυντής Ελέγχου να αναθέσει σε ελεγκτή την υπόθεση . ΠΟΛ 1006/2013 Υποδιευθυντής Ελέγχου Κατα περίπτωση.
3 Στη συνέχεια ο πολίτης  πηγαίνει στο Πρωτόκολλο προκειμένου να πάρει αριθμό πρωτοκόλλου. ΠΟΛ 1006/2013 Υπάλληλος στο Πρωτόκολλο Κατα περίπτωση.
4 Στο επόμενο στάδιο ο πολίτης πηγαίνει  στο τμήμα Κ.Φ.Α.Σ. (Κώδικας φορολογικής απεικόνισης συναλλαγών) προκειμένου να ελεγχθεί για τις φορολογικές υποχρεώσεις (ακύρωση βιβλίων-στοιχείων-ταμειακών μηχανών κτλ.). Στην περίπτωση που δεν έχουν εκπληρωθεί  οι παραπάνω υποχρεώσεις η διαδικασία δεν θα προχωρήσει μέχρι αυτές να τακτοποιηθούν από τον φορολογούμενο. ΠΟΛ 1006/2013 Υπάλληλος στο Τμήμα Κ.Φ.Α.Σ. Κατα περίπτωση.
5 Στην αντίθετη περίπτωση , δηλαδή με θετικές διαπιστώσεις του τμήματος Κ.Φ.Α.Σ., ο πολίτης πηγαίνει πάλι στο τμήμα ελέγχου. Εκεί ο ελεγκτής προβαίνει σε έλεγχο για τις φορολογικές υποχρεώσεις του επιτηδευματία όσον αφορά την φορολογία εισοδήματος, την φορολογία Φ.Π.Α. , και τυχόν επαγγελματικά αυτοκίνητα που κατείχε ο επιτηδευματίας. Και πάλι αν οι υποχρεώσεις του

επιτηδευματία δεν είναι εκπληρωμένες η διαδικασία σταματά μέχρι αυτές να τακτοποιηθούν. Στην αντίθετη περίπτωση , ο ελεγκτής συντάσσει έκθεση ελέγχου βάσει της οποίας μπορεί πλέον η διαδικασία να ολοκληρωθεί.

ΠΟΛ 1006/2013 Ελεγκτής Κατα περίπτωση.
6 Στη συνέχεια ο πολίτης πηγαίνει πάλι στο τμήμα μητρώου όπου με την καταχώρηση της δήλωσης αυτής στο υποσύστημα Μητρώου η διαδικασία ολοκληρώνεται και εκδίδεται η

βεβαίωση διακοπής επαγγέλματος.

ΠΟΛ 1006/2013 Υπάλληλος στο Τμήμα Μητρώου. Κατα περίπτωση.
7