Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Πληροφοριακή Εργασία"

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
(Νέα σελίδα με ' {{Πλαίσιο πληροφοριών μονάρχη2 |Τίτλος υπηρεσίας = Τίτλος υπηρεσίας |χρώμα = background:#C1D8FF; |εικό...')
 
Γραμμή 16: Γραμμή 16:
 
}}
 
}}
 
==Περιγραφή Υπηρεσίας==
 
==Περιγραφή Υπηρεσίας==
Εδώ περιγράφουμε συνοπτικά την υπηρεσία.
+
Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι οι επισκέπτες της βιβλιοθήκης να
 +
αξιοποιήσουν με τον αποτελεσματικότερο και αποδοτικότερο τρόπο τις συλλογές, τα
 +
μέσα και το υλικό που διαθέτει
  
 
=== Σχετική Νομοθεσία ===
 
=== Σχετική Νομοθεσία ===
Εδώ παραθέτουμε τους Νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκυκλίους που διέπουν την Υπηρεσία με σύνδεσμο στα αντίστοιχα αρχεία που έχουν καταχωρηθεί στο "Ανέβασμα Αρχείου".
+
'''Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας Δήμου Θεσσαλονίκης (ΑΔΣ 739/9-5-2012) ΦΕΚ 190/2013'''
 +
 
 +
'''Κανονισμός Λειτουργίας Διεύθυνσης Βιβλιοθηκών και Μουσείων  (ΑΔΣ 3439/22-12-2006) (υπό αναθεώρηση θα αντικατασταθεί με Κανονισμό Δικτύου Βιβλιοθηκών Δήμου Θεσσαλονίκης). '''
  
 
===Τρόπος διεκπεραίωσης===
 
===Τρόπος διεκπεραίωσης===
Εδώ περιγράφουμε συνοπτικά τον τρόπο υποβολής, χειρόγραφό ή/και ηλεκτρονικό
+
Το προσωπικό καθοδηγεί το κοινό προφορικά, δίνει οδηγίες, εκτελεί βασικές αναζητήσεις ως παραδείγματα, προτείνει υλικό προς χρήση. 
 +
   
 
==Έντυπο που χρησιμοποιείται==
 
==Έντυπο που χρησιμοποιείται==
===Παράβολα που απαιτούνται, και πού καταβάλλονται.===
+
Δεν χρησιμοποιούνται έντυπα, δεν απαιτούνται παράβολα, η υπηρεσία παρέχεται χωρίς προϋποθέσεις σε όλους τους επισκέπτες της βιβλιοθήκης.  
*Στις εφορίες και στην εφαρμογή Ηλεκτρονικού Παραβόλου http://is.gd/2CZ1ht
 
  
 
== Δικαιολογητικά ==
 
== Δικαιολογητικά ==
Συμπληρώνετε όσα δικαιολογητικά απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.
+
Δεν υπάρχουν απαραίτητα δικαιολογητικά  
{| class="wikitable"
+
==Διαδικασίες==
!Α/Α
+
 
!Απαραίτητα Δικαιολογητικά
+
'''6.1          Υποδοχή
!Κατάθεση από τον Αιτούντα / Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση
+
– υποβολή αιτήματος ερωτήματος'''
|-
+
 
|1
+
'''6.1.1'''    
|
+
Ο βιβλιοθηκονόμος προσπαθεί να έχει οπτική επαφή με κάθε νεοεισερχόμενο και να δηλώνει με αυτό τον τρόπο την
|
+
διαθεσιμότητα του (ακόμα κι όταν είναι απασχολημένος στην εξυπηρέτηση άλλων
|-
+
επισκεπτών).
|2
+
 
|
+
'''6.1.2'''    
|
+
Ο βιβλιοθηκονόμος φροντίζει να έχει εικόνα της περιοχής ευθύνης του και
|-
+
να ενδιαφέρεται για ανθρώπους που
|3
+
δείχνουν «χαμένοι» καθώς περιφέρονται στο χώρο της βιβλιοθήκης και προσφέρεται
|
+
να βοηθήσει.
|
+
 
|-
+
'''6.2 Διατύπωση ερωτήματος - Συνέντευξη'''
|4
+
 
|
+
Σημείο εκκίνησης είναι συνήθως η διατύπωση κάποιου ερωτήματος από τον επισκέπτη. Με κατάλληλες ερωτήσεις ο βιβλιοθηκονόμος προσπαθεί να προσδιορίσει τι είναι αυτό που χρειάζεται ο επισκέπτης (είδος υλικού, έκταση, μορφή, κλπ)
|
+
 
|-
+
'''6.3 Αναζήτηση βιβλιογραφίας'''
|5
+
 
|
+
'''                6.3.1 '''Αναζήτηση συγκεκριμένων τίτλων
|
+
 
|-
+
                Μέχρι 5 τίτλους  γίνεται αναζήτηση από το βιβλιοθηκονόμο στον  κατάλογο της βιβλιοθήκης. Αν
|6
+
πρόκειται για περισσότερους από 5 τίτλους δίνονται  οδηγίες στους χρήστες για αναζήτηση στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης (βλέπε εκπαίδευση χρηστών).
|
+
 
|
+
                Αν πρόκειται για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας,ανθρώπους που δεν έχουν ευχέρεια με την τεχνολογία ή έχουν προβλήματα κινητικότητας ή αντίληψης, ο βιβλιοθηκονόμος κάνει την έρευνα ασχέτως μεγέθους.
|-
+
 
|7
+
'''                6.3.2''' Αναζήτηση με θέμα
|
+
 
|
+
                Γίνονται διευκρινιστικές ερωτήσεις ώστε να
|-
+
προσδιορίσουμε το θέμα για το οποίο ενδιαφέρεται ο αναγνώστης και το επίπεδο
|8
+
εξειδίκευσης της εργασίας
|
+
 
|
+
               <nowiki> </nowiki>'''6.3.2.1 '''Αναζητούμε στον ηλεκτρονικό κατάλογο ή υποδεικνύουμε στον αναγνώστη τους
|-
+
τρόπους αναζήτησης (βλέπε  εκπαίδευση
|9
+
χρηστών).
|
+
 
|
+
'''                6.3.2.2''' Καθοδηγούμε τον αναγνώστη στα ράφια όπου βρίσκονται τα βιβλία που τον ενδιαφέρουν
|-
+
 
|10
+
'''                6.4''' Αν η βιβλιοθήκη δεν διαθέτει κατάλληλο υλικό
|
+
 
|
+
'''                6.4.1''' προτείνουμε αντίστοιχους τίτλους βιβλίων που έχει η βιβλιοθήκη
|-
+
 
|}
+
'''                6.4.2''' τον ενημερώνουμε αν υπάρχει το υλικό που ζήτησε σε άλλες βιβλιοθήκες του δικτύου βιβλιοθηκών του Δήμου Θεσσαλονίκης (δίνουμε διευθύνσεις και τηλέφωνα και τον ηλεκτρονικό κατάλογο), σε άλλες βιβλιοθήκες στην πόλη, σε άλλες βιβλιοθήκες στην Ελλάδα
 +
 
 +
'''                6.4.3''' παραπέμπουμε τον αναγνώστη σε άλλη καταλληλότερη βιβλιοθήκη (πανεπιστημιακή, ειδική).
 +
 
 +
'''6.5''' '''Άλλες πληροφορίες / ερωτήσεις / αιτήματα'''
 +
 
 +
                Περιλαμβάνεται οποιαδήποτε ερώτηση για οποιοδήποτε θέμα. Δεν είναι δυνατόν να τυποποιηθεί ως διαδικασία. Χρησιμοποιούμε κάθε διαθέσιμο μέσο ή συνδυασμό μέσων για να βοηθήσουμε τον χρήστη να εντοπίσει την καλύτερη δυνατή απάντηση.
 +
 
 +
'''6.6''' '''Εκπαίδευση
 +
χρηστών'''
 +
 
 +
Στον βαθμό που είναι εφικτό ο βιβλιοθηκονόμος καθοδηγεί τους επισκέπτες στη θεματική οργάνωση του υλικού στα ράφια και στη μεθοδολογία αναζήτησης στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης.
 +
 
 +
'''                6.6.1''' βοηθάει τον χρήστη στην αναζήτηση στο διαδίκτυο και υποδεικνύει τρόπους για αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη αναζήτηση
 +
 
 +
'''                6.6.2''' υποδεικνύει πιθανόν χρήσιμες πηγές για την συγκεκριμένη αναζήτηση του στο υλικό της βιβλιοθήκης και στο διαδίκτυο'''.'''
 +
 
 +
'''6.7 Επιβεβαίωση εξυπηρέτησης'''
 +
 
 +
Ο βιβλιοθηκονόμος επανέρχεται και ρωτάει αν είναι ικανοποιημένος ο χρήστης με τα αποτελέσματα της αναζήτησης και αν χρειάζεται επιπλέον βοήθεια. 
 +
 
 +
'''6.8''' '''Τηλεφωνική εξυπηρέτηση '''
 +
 
 +
Το προσωπικό παρέχει τηλεφωνικά
 +
 
 +
'''                6.8.1''' αναζήτηση για συγκεκριμένο τίτλο βιβλίου, κρατήσεις βιβλίων, ανανέωση δανεισμών.
 +
 
 +
'''                6.8.2''' πληροφορίες για τις βιβλιοθήκες του δικτύου (οδηγίες προσέλευσης, ωράριο λειτουργίας, κανόνες δανεισμού), τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες της βιβλιοθήκης, δηλώσεις συμμετοχής σε εκδηλώσεις
 +
 
 +
'''6.9 Εξυπηρέτηση με <span lang="EN-US">e</span>-<span lang="EN-US">mail</span>, κοινωνικά δίκτυα '''
 +
 
 +
Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι
 +
 
 +
               <nowiki> </nowiki>'''6.9.1'''
 +
ειδοποίηση αναγνωστών για κρατήσεις βιβλίων
 +
 
 +
               <nowiki> </nowiki>'''6.9.2'''
 +
ενημέρωση αναγνωστών για τις δράσεις της βιβλιοθήκης
 +
 
 +
               <nowiki> </nowiki>'''6.9.3''' ενημέρωση για
 +
την λειτουργία, ωράρια,
 +
υπηρεσίες και δραστηριότητες , διεύθυνση και τηλέφωνα της βιβλιοθήκης               
 +
 
 +
'''6.10 Βοήθεια στη χρήση Η/Υ'''
 +
 
 +
Το προσωπικό παρέχει βοήθεια
 +
 
 +
'''6.10.1 '''στη χρήση των υπολογιστών που έχουν οι βιβλιοθήκες
 +
 
 +
'''6.10.2 '''στη χρήση προγραμμάτων διαδικτύου
 +
 
 +
'''6.10.3 '''αναζήτηση στο διαδίκτυο
 +
 
 +
'''6.10.<span lang="EN-US">4 </span>'''αναζήτηση σε καταλόγους βιβλιοθηκών
  
==Διαδικασίες==
 
Συμπληρώνετε όσα βήματα απαιτούνται, αφαιρείτε τις κενές γραμμές και αυτό το σχόλιο.
 
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
!Α/Α
 
!Α/Α
Γραμμή 208: Γραμμή 263:
  
 
== Άλλη υπηρεσία του φορέα μας ==
 
== Άλλη υπηρεσία του φορέα μας ==
Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.
 
  
 
==Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς==
 
==Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς==
  
Συμπληρώνετε μόνο εάν εμπλέκονται και άλλοι φορείς, αλλιώς αφαιρέστε αυτή την παράγραφο από το λήμμα.
 
 
==Μητρώα που τηρούνται==
 
==Μητρώα που τηρούνται==
Συμπληρώνετε στον πίνακα τα μητρώα που τηρούνται για την παροχή της υπηρεσίας, για κάθε μητρώο καταχωρείτε τον τίτλο του, εάν είναι χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά, τον συνολικό αριθμό καταχωρίσεων που περιέχει και εκτίμηση του αριθμού των νέων καταχωρίσεων ανά έτος.
+
Δεν τηρούνται αρχεία

Αναθεώρηση της 10:34, 16 Οκτωβρίου 2017

Πληροφοριακή Εργασία

Περιγραφή Υπηρεσίας

Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι οι επισκέπτες της βιβλιοθήκης να αξιοποιήσουν με τον αποτελεσματικότερο και αποδοτικότερο τρόπο τις συλλογές, τα μέσα και το υλικό που διαθέτει

Σχετική Νομοθεσία

Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας Δήμου Θεσσαλονίκης (ΑΔΣ 739/9-5-2012) ΦΕΚ 190/2013

Κανονισμός Λειτουργίας Διεύθυνσης Βιβλιοθηκών και Μουσείων (ΑΔΣ 3439/22-12-2006) (υπό αναθεώρηση θα αντικατασταθεί με Κανονισμό Δικτύου Βιβλιοθηκών Δήμου Θεσσαλονίκης).

Τρόπος διεκπεραίωσης

Το προσωπικό καθοδηγεί το κοινό προφορικά, δίνει οδηγίες, εκτελεί βασικές αναζητήσεις ως παραδείγματα, προτείνει υλικό προς χρήση.

Έντυπο που χρησιμοποιείται

Δεν χρησιμοποιούνται έντυπα, δεν απαιτούνται παράβολα, η υπηρεσία παρέχεται χωρίς προϋποθέσεις σε όλους τους επισκέπτες της βιβλιοθήκης.

Δικαιολογητικά

Δεν υπάρχουν απαραίτητα δικαιολογητικά

Διαδικασίες

6.1          Υποδοχή – υποβολή αιτήματος ερωτήματος

6.1.1     Ο βιβλιοθηκονόμος προσπαθεί να έχει οπτική επαφή με κάθε νεοεισερχόμενο και να δηλώνει με αυτό τον τρόπο την διαθεσιμότητα του (ακόμα κι όταν είναι απασχολημένος στην εξυπηρέτηση άλλων επισκεπτών).

6.1.2     Ο βιβλιοθηκονόμος φροντίζει να έχει εικόνα της περιοχής ευθύνης του και να ενδιαφέρεται για ανθρώπους που δείχνουν «χαμένοι» καθώς περιφέρονται στο χώρο της βιβλιοθήκης και προσφέρεται να βοηθήσει.

6.2 Διατύπωση ερωτήματος - Συνέντευξη

Σημείο εκκίνησης είναι συνήθως η διατύπωση κάποιου ερωτήματος από τον επισκέπτη. Με κατάλληλες ερωτήσεις ο βιβλιοθηκονόμος προσπαθεί να προσδιορίσει τι είναι αυτό που χρειάζεται ο επισκέπτης (είδος υλικού, έκταση, μορφή, κλπ)

6.3 Αναζήτηση βιβλιογραφίας

                6.3.1 Αναζήτηση συγκεκριμένων τίτλων

                Μέχρι 5 τίτλους  γίνεται αναζήτηση από το βιβλιοθηκονόμο στον  κατάλογο της βιβλιοθήκης. Αν πρόκειται για περισσότερους από 5 τίτλους δίνονται  οδηγίες στους χρήστες για αναζήτηση στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης (βλέπε εκπαίδευση χρηστών).

                Αν πρόκειται για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας,ανθρώπους που δεν έχουν ευχέρεια με την τεχνολογία ή έχουν προβλήματα κινητικότητας ή αντίληψης, ο βιβλιοθηκονόμος κάνει την έρευνα ασχέτως μεγέθους.

                6.3.2 Αναζήτηση με θέμα

                Γίνονται διευκρινιστικές ερωτήσεις ώστε να προσδιορίσουμε το θέμα για το οποίο ενδιαφέρεται ο αναγνώστης και το επίπεδο εξειδίκευσης της εργασίας

                6.3.2.1 Αναζητούμε στον ηλεκτρονικό κατάλογο ή υποδεικνύουμε στον αναγνώστη τους τρόπους αναζήτησης (βλέπε  εκπαίδευση χρηστών).

                6.3.2.2 Καθοδηγούμε τον αναγνώστη στα ράφια όπου βρίσκονται τα βιβλία που τον ενδιαφέρουν

                6.4 Αν η βιβλιοθήκη δεν διαθέτει κατάλληλο υλικό

                6.4.1 προτείνουμε αντίστοιχους τίτλους βιβλίων που έχει η βιβλιοθήκη

                6.4.2 τον ενημερώνουμε αν υπάρχει το υλικό που ζήτησε σε άλλες βιβλιοθήκες του δικτύου βιβλιοθηκών του Δήμου Θεσσαλονίκης (δίνουμε διευθύνσεις και τηλέφωνα και τον ηλεκτρονικό κατάλογο), σε άλλες βιβλιοθήκες στην πόλη, σε άλλες βιβλιοθήκες στην Ελλάδα

                6.4.3 παραπέμπουμε τον αναγνώστη σε άλλη καταλληλότερη βιβλιοθήκη (πανεπιστημιακή, ειδική).

6.5 Άλλες πληροφορίες / ερωτήσεις / αιτήματα

                Περιλαμβάνεται οποιαδήποτε ερώτηση για οποιοδήποτε θέμα. Δεν είναι δυνατόν να τυποποιηθεί ως διαδικασία. Χρησιμοποιούμε κάθε διαθέσιμο μέσο ή συνδυασμό μέσων για να βοηθήσουμε τον χρήστη να εντοπίσει την καλύτερη δυνατή απάντηση.

6.6 Εκπαίδευση χρηστών

Στον βαθμό που είναι εφικτό ο βιβλιοθηκονόμος καθοδηγεί τους επισκέπτες στη θεματική οργάνωση του υλικού στα ράφια και στη μεθοδολογία αναζήτησης στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης.

                6.6.1 βοηθάει τον χρήστη στην αναζήτηση στο διαδίκτυο και υποδεικνύει τρόπους για αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη αναζήτηση

                6.6.2 υποδεικνύει πιθανόν χρήσιμες πηγές για την συγκεκριμένη αναζήτηση του στο υλικό της βιβλιοθήκης και στο διαδίκτυο.

6.7 Επιβεβαίωση εξυπηρέτησης

Ο βιβλιοθηκονόμος επανέρχεται και ρωτάει αν είναι ικανοποιημένος ο χρήστης με τα αποτελέσματα της αναζήτησης και αν χρειάζεται επιπλέον βοήθεια.

6.8 Τηλεφωνική εξυπηρέτηση

Το προσωπικό παρέχει τηλεφωνικά

                6.8.1 αναζήτηση για συγκεκριμένο τίτλο βιβλίου, κρατήσεις βιβλίων, ανανέωση δανεισμών.

                6.8.2 πληροφορίες για τις βιβλιοθήκες του δικτύου (οδηγίες προσέλευσης, ωράριο λειτουργίας, κανόνες δανεισμού), τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες της βιβλιοθήκης, δηλώσεις συμμετοχής σε εκδηλώσεις

6.9 Εξυπηρέτηση με e-mail, κοινωνικά δίκτυα

Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι

                6.9.1 ειδοποίηση αναγνωστών για κρατήσεις βιβλίων

                6.9.2 ενημέρωση αναγνωστών για τις δράσεις της βιβλιοθήκης

                6.9.3 ενημέρωση για την λειτουργία, ωράρια, υπηρεσίες και δραστηριότητες , διεύθυνση και τηλέφωνα της βιβλιοθήκης               

6.10 Βοήθεια στη χρήση Η/Υ

Το προσωπικό παρέχει βοήθεια

6.10.1 στη χρήση των υπολογιστών που έχουν οι βιβλιοθήκες

6.10.2 στη χρήση προγραμμάτων διαδικτύου

6.10.3 αναζήτηση στο διαδίκτυο

6.10.4 αναζήτηση σε καταλόγους βιβλιοθηκών

Α/Α Βήμα Διαδικασίας Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική Εμπλεκόμενος Αρμόδιος Χρόνος Διεκπεραίωσης Βήματος
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Άλλη υπηρεσία του φορέα μας

Άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς

Μητρώα που τηρούνται

Δεν τηρούνται αρχεία