Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Μηνιαίο Δελτίο 3 (για ΝΠΙΔ)"

Από Γνωσιακή Βάση Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
(Νέα σελίδα με '{{Πλαίσιο πληροφοριών μονάρχη2 |Τίτλος υπηρεσίας = Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης |χρώμα = background...')
 
 
(12 ενδιάμεσες αναθεωρήσεις από τον ίδιο χρήστη δεν εμφανίζεται)
Γραμμή 1: Γραμμή 1:
 
{{Πλαίσιο πληροφοριών μονάρχη2
 
{{Πλαίσιο πληροφοριών μονάρχη2
|Τίτλος υπηρεσίας = Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης
+
|Τίτλος υπηρεσίας =  
 
|χρώμα = background:#C1D8FF;
 
|χρώμα = background:#C1D8FF;
 
|μέγεθος_εικόνας =  
 
|μέγεθος_εικόνας =  
 
|λεζάντα        = λογότυπο
 
|λεζάντα        = λογότυπο
 
|τίτλος          =  
 
|τίτλος          =  
|Από ποιους παρέχεται =Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών  του Φορέα    
+
|Από ποιους παρέχεται =Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών  του ΝΠΙΔ    
|Σε ποιους παρέχεται =Εσωτερική Διαδικασία των ΝΠΙΔ Φορέων Γενικής Κυβέρνησης στα πλαίσια διενέργειας δαπανών για διαδικασία ανάθεσης προμηθειών, υπηρεσιών και εκτέλεσης έργων.
+
|Σε ποιους παρέχεται =στο εποπτεύον Υπουργείο του Φορέα του ΝΠΙΔ  
|Νομοθετικό πλαίσιο =ΠΔ 80/2016, Ν. 4270/2014      
+
|Νομοθετικό πλαίσιο =Ν. 3845/2010      
 
}}
 
}}
 
==Περιγραφή Υπηρεσίας==
 
==Περιγραφή Υπηρεσίας==
Ανάληψη υποχρέωσης είναι η διοικητική πράξη με την οποία γεννάται ή βεβαιώνεται υποχρέωση των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης έναντι τρίτων. Με την δημοσιονομική έννοια, είναι η διοικητική πράξη (απόφαση του αρμόδιου Διατάκτη), με την οποία εγκρίνεται η πραγματοποίηση της δαπάνης και δεσμεύεται η αναγκαία πίστωση '''πριν''' από οποιαδήποτε σχετική ενέργεια. Δαπάνη, για την οποία δεν έχει διενεργηθεί ανάληψη υποχρέωσης πριν την πραγματοποίησή της '''δεν''' είναι νόμιμη, γεγονός που δεν μπορεί να θεραπευτεί με εκ των υστέρων ανάληψη. Συνεπώς, εξυπακούεται πως η ημερομηνία της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερης της ημερομηνίας παραλαβής του τιμολογίου ή άλλου ισοδύναμου εγγράφου από τον φορέα. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα υφίσταται μόνο για τις δαπάνες που επιβάλλονται εκτάκτως από διατάξεις νόμου ή από τελεσίδικη δικαστική απόφαση, όταν κατά την παραλαβή του παραστατικού της δαπάνης δεν υπάρχουν σχετικές διαθέσιμες πιστώσεις, ώστε να διενεργηθεί η ανάληψη. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να να γίνει το συντομότερο δυνατό αναμόρφωση του Προϋπολογισμού, προκειμένου να εξασφαλισθούν οι πιστώσεις και να διενεργηθεί άμεσα η ανάληψη υποχρέωσης, η οποία, εκ των πραγμάτων, θα έχει ημερομηνία μεταγενέστερη της ημερομηνίας παραλαβής του τιμολογίου ή άλλου ισοδύναμου εγγράφου.    
+
'''Παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ'''     
  
Προκειμένου να αναληφθεί εγκαίρως οποιαδήποτε δέσμευση ή να εκτελεσθεί οποιαδήποτε δαπάνη, εκδίδεται απόφαση ανάληψης υποχρέωσης η οποία περιέχει βεβαίωση του αρμόδιου οργάνου περί ύπαρξης και δέσμευσης της αναγκαίας πίστωσης ('''δημοσιονομική δέσμευση'''). (παρ 1 άρθρο 66 ν. 4270/2014)
+
Για την δημιουργία μηχανισμού στα Υπουργεία για τη συγκέντρωση, ομαδοποίηση και διαβίβαση μηνιαίων στατιστικών στοιχείων όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65/Α/2010) «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από  τα κράτη – μέλη της ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο», οι οποίες προβλέπουν, μεταξύ άλλων, '''τη συγκέντρωση και δημοσίευση μηνιαίων στατιστικών στοιχείων όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης''',  επιβάλλεται η συμπλήρωση σχετικού μηνιαίου δελτίου και αποστολή του στο ΓΛΚ.  Σκοπός του συγκεκριμένου μηνιαίου δελτίου είναι η συγκέντρωση αξιόπιστων μηνιαίων στατιστικών στοιχείων (σε ταμειακή βάση) για τα έσοδα, τις δαπάνες, τη χρηματοδότηση, τις εκκρεμείς υποχρεώσεις και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές '''όλων των νομικών προσώπων ('''στο εξής θα αποκαλούνται φορείς) '''που απαρτίζουν τη Γενική Κυβέρνηση''' (οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης, νοσοκομεία, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα).  
  
=== Σχετική Νομοθεσία ===
+
Το μηνιαίο δελτίο είναι σχεδιασμένο ανάλογα με την κωδική κατάταξη που τηρούν οι φορείς ως εξής:
[https://diadikasies.gr/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:%CE%9D.4270_2014.pdf Ν.4270 2014.pdf] Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) − δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις, και οι τροποποιήσεις αυτού.
 
  
Εγκύκλιος Υπουργείου  Οικονομικών  2/18993/28.2.2014 [https://el.diadikasies.gr/images/7/73/2-18993.pdf]  "Οδηγίες για την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων"     
+
Μηνιαίο Δελτίο 1 (για ΝΠΔΔ). Αφορά τα νομικά πρόσωπα και τους Ειδικούς
  
[https://diadikasies.gr/images/b/ba/%CE%A0%CE%94_80_16.pdf Π.Δ. 80/16 (ΦΕΚ 145/05.08.2016 τεύχος Α'): “Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες."]
+
Λογαριασμούς που εφαρμόζουν τον κώδικα κατάταξης εσόδων-εξόδων του
  
Εγκύκλιος Υπουργείου  Οικονομικών 2/85239/0026/2012/04.02.2014 [[:Αρχείο:Εγκύκλιος 2 85239 0026 2014.pdf|Εγκύκλιος 2 85239 0026 2014.pdf]]''' '''"Συμπληρωματικές αναλήψεις υποχρεώσεων" 
+
προϋπολογισμού των Ν.Π.Δ.Δ.
  
Εγκύκλιος Υπουργείου  Οικονομικών 2/45592/0026/14.06.2017 ''' '''“Εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 80/2016 από τους Δήμους”
+
Μηνιαίο Δελτίο 2 (για ΟΤΑ α΄ βαθμού). Αφορά τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού.
  
Εγκύκλιος Υπουργείου Οικονομικών  2/86708/0026/28.11.2017 [[:Αρχείο:Υπ.-Οικ.-2-86708-0026-28.11.2017.pdf|Υπ.-Οικ.-2-86708-0026-28.11.2017.pdf]] "Ανατροπές και αναλήψεις υποχρεώσεων"
+
'''Μηνιαίο Δελτίο 3 (για ΝΠΙΔ)'''. Αφορά ΝΠΙΔ και Ειδικούς Λογαριασμούς που εφαρμόζουν το Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο (Ε.Γ.Λ.Σ. του Π.Δ. 1123/1980)
  
===Τρόπος διεκπεραίωσης===
+
π.χ. οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Χειρόγραφος ή/και ηλεκτρονικός
+
 
 +
=== Σχετική Νομοθεσία ===
 +
 
 +
[[:Αρχείο:N 3845 2010.pdf|N 3845 2010.pdf]]  Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη−μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο
 +
 
 +
Εγκύκλιος Υπουργείου  Οικονομικών  2/61968/0094/17.09.2010  "Παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ"  [[:Αρχείο:2 61968 0094 2010.pdf|2 61968 0094 2010.pdf]]   
 +
 
 +
Υπουργική Απόφαση (Υπ. Οικονομικών) 2/22717/0094/24.03.2011 "Υποβολή οικονομικών στοιχείων φορέων Γενικής Κυβέρνησης, στο Υπουργείο Οικονομικών και τροποποίηση της αριθ. 2014380/377/0026/27−2−1988 (ΦΕΚ 284/Β) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών"  [[:Αρχείο:2 22717 0094 2011.pdf|2 22717 0094 2011.pdf]]
  
 
'''Ενέργειες υπηρεσιακών οργάνων '''  
 
'''Ενέργειες υπηρεσιακών οργάνων '''  
  
'''i.''' Οι αρμόδιες υπηρεσίες για την εκκαθάριση και ενταλματοποίηση των δαπανών οφείλουν να ελέγχουν την τήρηση της ανωτέρω διαδικασίας και να μην προβαίνουν σε '''εκκαθάριση και ενταλματοποίηση αυτών''', εφόσον δεν πληρούν τις τιθέμενες προϋποθέσεις. Καμία '''ατομική διοικητική πράξη που προκαλεί δαπάνη''' σε βάρος του προϋπολογισμού φορέα της Γενικής Κυβέρνησης δεν ισχύει εάν δεν αναγράφεται στο προοίμιο αυτής ο αριθμός της σχετικής Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης. (παρ 11 άρθρο 66 ν. 4270/2014)
+
Τα συμπληρωμένα μηνιαία δελτία θα αποστέλλονται από τους υπεύθυνους υπαλλήλους των φορέων στους υπευθύνους υπαλλήλους του κάθε εποπτεύοντος Υπουργείου αποκλειστικά εντός δώδεκα (12) ημερών από τη λήξη του μήνα  αναφοράς για τον οποίο παρέχονται τα στοιχεία. 
 +
 
 +
Τα μηνιαία δελτία θα φέρουν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο και την υπογραφή
 +
 
 +
i) του υπευθύνου για την συμπλήρωση υπαλλήλου,
 +
 
 +
ii) του προϊσταμένου της οικονομικής υπηρεσίας του φορέα και 
 +
 
 +
iii) του διοικητού/προέδρου/διευθύνοντος συμβούλου κλπ. του φορέα.
 +
 
 +
Τα στοιχεία των υποβαλλόμενων μηνιαίων δελτίων θα ελέγχονται για την πληρότητα και την ορθότητά τους από τους υπευθύνους υπαλλήλους των Υπουργείων. Οποιαδήποτε έλλειψη ή παράλειψη σχετικά με την αποστολή ή συμπλήρωση των μηνιαίων δελτίων από τα νομικά πρόσωπα θα διευθετείται με άμεση επαφή νομικού προσώπου - Υπουργείου, με ευθύνη του τελευταίου.
 +
 
 +
Τα μηνιαία δελτία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης θα ομαδοποιούνται κατά γενική κατηγορία εποπτευόμενων φορέων [Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), ΟΤΑ α΄ βαθμού, Νοσοκομεία, λοιπά ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ] και θα αθροίζονται οριζόντια ως προς τα επί μέρους στοιχεία (ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για ΟΚΑ, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για ΟΤΑ α΄ βαθμού, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για νοσοκομεία, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για λοιπά ΝΠΔΔ της Γενικής Κυβέρνησης, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για ΝΠΙΔ της Γενικής Κυβέρνησης).
 +
 
 +
==Έντυπο που χρησιμοποιείται==
 +
'''ΜΗΝΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ 3''' (για ΝΠΙΔ και Ειδικούς Λογαριασμούς)      [[:Αρχείο:ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΕΛΤΙΟΥ 3.pdf|ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΕΛΤΙΟΥ 3.pdf]]
 +
 
 +
==Οδηγίες συμπλήρωσης:==
 +
Α) Σε κάθε δελτίο που αποστέλλεται θα πρέπει να '''συμπληρώνονται υποχρεωτικά''':
 +
 
 +
i) Η '''επωνυμία''' του φορέα, η '''νομική του μορφή''' (ΝΠΙΔ), το '''Α.Φ.Μ.''' και το '''εποπτεύον Υπουργείο'''
 +
 
 +
ii) Ο '''μήνας''' αναφοράς του δελτίου και το '''έτος'''
 +
 
 +
Β) Τα ποσά στο δελτίο θα πρέπει να αναγράφονται σε '''ευρώ''' (χωρίς δεκαδικά).
 +
 
 +
Γ) Ο '''Α΄ Πίνακας''' του μηνιαίου δελτίου 3, αφορά στην καταγραφή σε ταμειακές ροές των εσόδων (εισροές) και εξόδων (εκροές) του φορέα, που πραγματοποιήθηκαν στο μήνα αναφοράς του
 +
 
 +
δελτίου (στήλη/μήνας αναφοράς) και στην περίοδο από την αρχή του έτους μέχρι και το μήνα αναφοράς (προοδευτικά στοιχεία – στήλη / περίοδος).
 +
 
 +
Επίσης συμπεριλαμβάνεται στήλη ετήσιου προϋπολογισμού, στην οποία συμπληρώνονται τα αντίστοιχα προϋπολογισθέντα κονδύλια (ταμειακές ροές), όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί μέχρι
 +
 
 +
και το μήνα αναφοράς (αρχικός ετήσιος προϋπολογισμός + αναμορφώσεις/τροποποιήσεις μέχρι και το μήνα αναφοράς).
 +
 
 +
Για την αποτύπωση των μεγεθών σε ταμειακές ροές θα πρέπει να καταρτισθεί κατάσταση ταμειακών ροών με την άμεση μέθοδο και στη συνέχεια να μεταφερθούν τα αντίστοιχα ποσά στα
 +
 
 +
διάφορα είδη ταμειακών εισροών (έσοδα/εισπράξεις) και ταμειακών εκροών (έξοδα/πληρωμές) του Α΄ Πίνακα.
 +
 
 +
Η διαφορά του συνόλου εσόδων (Α+Β) και του συνόλου εξόδων (Γ+Δ) θα πρέπει να ισούται κάθε φορά με τη μεταβολή των διαθεσίμων στην περίοδο αναφοράς δηλαδή:
 +
 
 +
κάθε φορά με τη μεταβολή των διαθεσίμων στην περίοδο αναφοράς δηλαδή:
 +
 
 +
'''ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ'''                                 
 +
 
 +
'''Μηνιαία στοιχεία'''                                               
 +
 
 +
Έσοδα μείον (-) Έξοδα =  (Α+Β)-(Γ+Δ) =                        Διαθέσιμα τέλους μήνα αναφοράς μείον (-) Διαθέσιμα αρχής μήνα αναφοράς   
 +
 
 +
'''Προοδευτικά στοιχεία'''
 +
 
 +
Έσοδα μείον (-) Έξοδα = (Α+Β)-(Γ+Δ) =                          Διαθέσιμα τέλους μήνα αναφοράς μείον (-) Διαθέσιμα αρχής έτους
  
'''ii.''' Οι '''προϊστάμενοι''' '''οικονομικών υπηρεσιών''' '''(ΠΟΥ)''' όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης διασφαλίζουν ότι:
+
H ανάπτυξη του πίνακα αυτού γίνεται σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), βάσει του οποίου οι συναλλαγές διακρίνονται σε χρηματοοικονομικές και μη
  
'''α'''. οι δεσμεύσεις που εγκρίνονται και καταχωρούνται '''αφορούν νόμιμες και κανονικές δαπάνες''' και υπόκεινται στον όρο της '''διαθεσιμότητας''' επαρκούς υπολοίπου πιστώσεων υπό το συγκεκριμένο κωδικό του προϋπολογισμού,
+
χρηματοοικονομικές.
  
'''β'''. για όλες τις '''πολυετείς υποχρεώσεις''' του προϋπολογισμού, έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις του άρθρου 67 του ν. 4270/2014,
+
Ως χρηματοοικονομικές συναλλαγές θεωρούναι:
  
'''γ'''. τα τιμολόγια αγαθών και υπηρεσιών '''εξοφλούνται εντός των Προθεσμιών''' που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις,
+
'''ΣΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ                                              ΣΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ'''
  
'''δ'''. '''δεν συσσωρεύονται ληξιπρόθεσμες οφειλές''', και
+
α) εισπράξεις από εκποίηση ή λήξη χρεογράφων              α) πληρωμές για αγορά χρεογράφων / κτήση συμμετοχών σε επιχειρήσεις
  
'''ε'''. όλες οι '''εκκρεμείς υποχρεώσεις''' και '''τα ανεξόφλητα τιμολόγια''' στο τέλος του έτους '''μεταφέρονται στο επόμενο οικονομικό''' '''έτος''' σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 66 του ν. 4270/2016 και εξοφλούνται κατά χρονική προτεραιότητα. (παρ 3 άρθρο 68 ν. 4270/2014)
+
β) εισπράξεις από σύναψη δανείων                                    β) πληρωμές χρεολυσίων
  
'''iii)'''  Κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη, ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών εγκρίνει το σχέδιο της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης και συντάσσει βάσει των τηρούμενων στοιχείων τη βεβαίωση της παρ. 2 του άρθρου 3 του παρόντος, εφόσον:
+
γ) εισπράξεις από επιστροφές χορηγηθέντων δανείων      γ) πληρωμές για χορηγήσεις δανείων
  
-  συντρέχουν οι οριζόμενες στο άρθρο 66 παρ. 2 του Ν. 4270/2014, όπως ισχύει, προϋποθέσεις,
+
Το ισοζύγιο, σύμφωνα με το παραπάνω σύστημα, προσδιορίζεται από τις μη χρηματοοικονομικές συναλλαγές δηλαδή σύνολο εσόδων Α μείον (-) σύνολο εξόδων Γ.
  
-  η δαπάνη στην οποία αφορά είναι νόμιμη κατά την έννοια του άρθρου 91, παρ. 2, εδάφιο β' του Ν. 4270/2014,
+
Δ) Ο '''Β΄ Πίνακας''' του δελτίου αφορά στην καταγραφή ορισμένων περιουσιακών στοιχείων καθώς και υποχρεώσεων του φορέα, όπως αυτές προκύπτουν από τα βιβλία του:
  
-  η σχετική απαίτηση δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή και
+
α) στο τέλος της περιόδου αναφοράς του δελτίου,
  
-  το αίτημα για την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης προηγείται οποιασδήποτε άλλης ενέργειας πραγματοποίησης της δαπάνης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν διάταγμα. (παρ 1 άρθρο 4 του ΠΔ 80/2016)
+
β) στο τέλος της περιόδου του προηγούμενου μήνα από τον μήνα αναφοράς και
  
Η ανάρτηση στο διαδίκτυο των αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης που αφορούν δαπάνες υπηρεσιών  διενεργείται από την αρμόδια υπηρεσία του διατάκτη, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ. 80/2016 (Α΄145). (άρθρο 40 Ν.4484/17)
+
γ) στο τέλος του προηγούμενου έτους.
  
Οι διακηρύξεις, οι αποφάσεις ανάθεσης και οι συμβάσεις που συνάπτονται για λογαριασμό των φορέων Γενικής Κυβέρνησης αναφέρουν απαραίτητα τον '''αριθμό και τη χρονολογία''' της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, τον '''αριθμό καταχώρισής της στα λογιστικά βιβλία''' του οικείου φορέα, καθώς και τον '''αριθμό της απόφασης έγκρισης της πολυετούς ανάληψης''' σε περίπτωση που η δαπάνη εκτείνεται σε περισσότερα του ενός οικονομικά έτη. (παρ 4 άρθρο 4 του ΠΔ 80/2016)
+
Συγκεκριμένα, ως προς το σκέλος των περιουσιακών στοιχείων ζητούνται τα διαθέσιμα, τα χρεόγραφα και οι απαιτήσεις από δάνεια. Επισημαίνουμε ότι για τις ανάγκες του δελτίου αυτού,
  
==Έντυπο που χρησιμοποιείται==
+
όλα τα χρεόγραφα θα εμφανίζονται στο κόστος κτήσης και δεν θα αποτιμούνται σύμφωνα με τους κανόνες που θέτουν τα λογιστικά σχέδια.
'''ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ'''  (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α' Εγκυκλίου 2/18993/28.2.2014)
 
  
στο οποίο περιλαμβάνονται:  
+
Ως προς το σκέλος των υποχρεώσεων ζητούνται:
  
α) Οι ειδικές διατάξεις που προβλέπουν την δαπάνη
+
i) οι υποχρεώσεις από λήψη δανείων και
  
β) Το είδος και η αιτίολογία πραγματοποίησης της δαπάνης, αναλυτικά. Ελλείψει σχετικής διάταξης νόμου συμπληρώνονται υποχρεωτικά οι σκοποί του οικείου φορά που εξυπηρετείτούνται με την πραγματοποίηση της δαπάνης
+
ii) οι εκκρεμείς υποχρεώσεις προς πιστωτές (φορείς Δημοσίου, κλπ) και προμηθευτές.
  
γ) Το ύψος της συνολικής επιβάρυνσης του Προϋπολογισμού του οικείου φορέα ή η κατ' εκτίμηση δαπάνη, καθώς και κατανομή της σε περίπτωση που αυτή εκτείνεται σε περισσότερα του ενός έτη
+
Oι εκκρεμείς υποχρεώσεις διαχωρίζονται ανάλογα με το αν προκύπτουν από συναλλαγές με φορείς της γενικής κυβέρνησης ή με λοιπούς φορείς. Ως εκκρεμείς υποχρεώσεις προς πιστωτές και προμηθευτές θεωρούνται αυτές που δεν έχουν εξοφληθεί στον καθορισμένο, σύμφωνα με τους εκάστοτε όρους πληρωμής, χρόνο.
  
Η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με τη σχετική βεβαίωση του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών, αναρτάται στο διαδίκτυο (πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ») και λαμβάνει μοναδικό αριθμό διαδικτυακής ανάρτησης (ΑΔΑ) που αναγράφεται επί του σώματος αυτής. (παρ 3 άρθρο 3 του ΠΔ 80/2016)
+
Επιπλέον ζητούνται οι εκκρεμείς ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις, των οποίων η πληρωμή έχει καθυστερήσει πάνω από 90 ημέρες από την ημερομηνία υποχρέωσης εξόφλησης.
  
== Δικαιολογητικά ==
+
Ε) Ο '''Γ΄ Πίνακας δε συμπληρώνεται''' με εισαγωγή στοιχείων. Προκύπτει αυτόματα από τα στοιχεία που έχουν εισαχθεί στον Α΄ και Β΄ Πίνακα.
{| class="wikitable"
 
!Α/Α
 
!Απαραίτητα Δικαιολογητικά
 
!Κατάθεση από τον Αιτούντα
 
|-
 
|1
 
|Αίτημα Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης.
 
| rowspan="2" |Αρμόδια Υπηρεσία του ΝΠΙΔ του Φορέα, η οποία εξουσιοδοτείται στην πραγματοποίηση της προμήθειας, υπηρεσίας ή  έργου
 
|-
 
|2
 
|Απόφαση Έγκρισης για την πραγματοποίηση της προμήθειας, υπηρεσίας ή εκτέλεσης έργου και την αντίστοιχη προϋπολογιζόμενη δαπάνη, στην οποία θα περιγράφεται το είδος, ο σκοπός και οτιδήποτε άλλο είναι απαραίτητο για την τεκμηρίωση της ανάγκης υλοποίησης των παραπάνω. Στην περίπτωση αιτήματος έγκρισης πολυετών δαπανών, απαιτείται επιπλέον και ο επιμερισμός της δαπάνης σε κάθε ένα από τα έτη υλοποίησης.  
 
|-
 
|3
 
|
 
|
 
|-
 
|4
 
|
 
|
 
|-
 
|5
 
|
 
|
 
|-
 
|}
 
  
 
==Διαδικασίες==
 
==Διαδικασίες==
Γραμμή 109: Γραμμή 139:
 
|-
 
|-
 
|1
 
|1
|Ελέγχεται στο αίτημα απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, εάν:
+
|Κάθε μήνα και εντός των οριζομένων χρονικών ορίων, αναζητούνται και εξάγονται από το πληροφοριακό σύστημα (ΠΣ) του φορέα τα πρωτογενή στοιχεία, από τα οποία μετά από επεξεργασία θα προκύψουν απαιτούμενα στοιχεία για την συμπλήρωση του ΔΕΛΤΙΟΥ 3, όπως αυτά αναλυτικά περιγράφονται παραπάνω στις οδηγίες συμπλήρωσης του
α) το ποσό της δαπάνης είναι εντός των ορίων της σχετικής πίστωσης 
 
  
β) η δαπάνη είναι νόμιμη και αν υπάρχει στον προϋπολογισμό εγγεγραμμένη σχετική και επαρκής πίστωση 
+
| rowspan="5" |α) Νόμος 3845/2010
  
γ) το αίτημα του διατάκτη για την έκδοση σχετικής απόφασης προηγείται οποιασδήποτε άλλης ενέργειας πραγματοποίησης της δαπάνης 
+
β) Εγκύκλιος 2/61968/2010
  
δ) τα διοικητικά όργανα ενήργησαν σύμφωνα με τους καθορισμένους από το νόμο ή τις κανονιστικές αποφάσεις τύπους, όρους και προϋποθέσεις και εντός της εξουσίας, που τους έχει παρασχεθεί. Ο εν λόγω έλεγχος δεν συνιστά έλεγχο σκοπιμότητας, αλλά περιορίζεται στα τυπικά θέματα νομιμότητας της διοικητικής πράξης, χωρίς να επεκτείνεται σε θέματα ουσίας ή κρίσεως των ενεργειών 
+
γ) Υ.Α.
  
| rowspan="5" |ν. 4270/2014
+
2/22717/2011
 
 
Π.Δ. 80/16
 
 
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού  
 
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού  
 
|Αυθημερόν
 
|Αυθημερόν
 
|-
 
|-
 
|2
 
|2
|Σύνταξη Βεβαίωσης παρά πόδας του Σχεδίου Απόφασης Ανάληψης Δαπάνης ότι το ποσό της ανωτέρω δαπάνης, του συγκεκριμένου λογαριασμού είναι εντός του διαθέσιμου προϋπολογισμού του αντίστοιχου έτους.
+
|Μετά από ενδελεχή έλεγχο για την ορθότητα των τελικών απαραίτητων οικονομικών στοιχείων,  συμπληρώνεται με αυτά το Μηνιαίο ΔΕΛΤΙΟ 3 και συντάσσεται το έγγραφο με το οποίο θα διαβιβαστεί στο Υπουργείο Οικονομικών και προωθούνται προς υπογραφή από τον ΠΟΥ
  
 
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ (Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών)
 
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ (Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών)
Γραμμή 131: Γραμμή 158:
 
|-
 
|-
 
|3
 
|3
|Εάν δεν επαρκούν οι πιστώσεις για την συγκεκριμένη δαπάνη προχωρούμε σε σύνταξη εισήγησης προς το αρμόδιο όργανο (Διευθύνων Σύμβουλος ή ΔΣ) για  Αναμόρφωση και Ενίσχυση του απαραίτητου λογαριασμού του προϋπολογισμού
+
|Μετά την υπογραφή των εγγράφων (διαβιβαστικό και συνημμένο Μηνιαίο Δελτίο 3) από τον ΠΟΥ, προωθείται προς έγκριση από το αρμόδιο εξουσιοδοτημένο όργανο του φορέα (Πρόεδρος/Διοικητής/Διευθύνων Σύμβουλος) 
 
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και  ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ και το αρμόδιο όργανο
 
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και  ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ και το αρμόδιο όργανο
 
|Αυθημερόν
 
|Αυθημερόν
 
|-
 
|-
 
|4
 
|4
|Προώθηση υπογεγραμμένου σχεδίου απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με τη σχετική βεβαίωση του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών, προς τον διατάκτη και ανάρτηση στο διαδίκτυο (πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»), ώστε να λάβει  μοναδικό αριθμό διαδικτυακής ανάρτησης (ΑΔΑ) που αναγράφεται επί του σώματος αυτής. (παρ 3 άρθρο 3 του ΠΔ 80/2016). Παράλληλα, το ποσό της δαπάνης δεσμεύεται, μέσω του πληροφοριακού συστήματος (ΠΣ) του φορέα, στον προϋπολογισμό, λαμβάνοντας απο το ΠΣ μοναδικό αριθμό καταχώρησης (αριθμός δέσμευσης)
+
|Διαβίβαση με αλληλογραφία του Μηνιαίου Δελτίου (με πρωτ.παράδοσης/παραλαβής) στο υπεύθυνο τμήμα του εποπτεύοντος Υπουργείου του φορέα
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ
+
|Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και τμήματος αρμόδιου για την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας
 
|
 
|
 
|-
 
|-
Γραμμή 146: Γραμμή 173:
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
 
==Μητρώα που τηρούνται==
 
Ηλεκτρονικές καταχωρήσεις στο Μητρώο Δεσμεύσεων του Φορέα
 
  
 
[[Κατηγορία:Τμήμα Προϋπολογισμού και Λογιστικής Διαχείρισης]]
 
[[Κατηγορία:Τμήμα Προϋπολογισμού και Λογιστικής Διαχείρισης]]

Τελευταία αναθεώρηση της 09:26, 14 Μαΐου 2018

Μηνιαίο Δελτίο 3 (για ΝΠΙΔ)
Από ποιους παρέχεται Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΝΠΙΔ
Σε ποιους παρέχεται στο εποπτεύον Υπουργείο του Φορέα του ΝΠΙΔ
Νομοθετικό πλαίσιο Ν. 3845/2010

Περιγραφή Υπηρεσίας

Παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ

Για την δημιουργία μηχανισμού στα Υπουργεία για τη συγκέντρωση, ομαδοποίηση και διαβίβαση μηνιαίων στατιστικών στοιχείων όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65/Α/2010) «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη – μέλη της ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο», οι οποίες προβλέπουν, μεταξύ άλλων, τη συγκέντρωση και δημοσίευση μηνιαίων στατιστικών στοιχείων όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, επιβάλλεται η συμπλήρωση σχετικού μηνιαίου δελτίου και αποστολή του στο ΓΛΚ. Σκοπός του συγκεκριμένου μηνιαίου δελτίου είναι η συγκέντρωση αξιόπιστων μηνιαίων στατιστικών στοιχείων (σε ταμειακή βάση) για τα έσοδα, τις δαπάνες, τη χρηματοδότηση, τις εκκρεμείς υποχρεώσεις και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές όλων των νομικών προσώπων (στο εξής θα αποκαλούνται φορείς) που απαρτίζουν τη Γενική Κυβέρνηση (οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης, νοσοκομεία, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα).

Το μηνιαίο δελτίο είναι σχεδιασμένο ανάλογα με την κωδική κατάταξη που τηρούν οι φορείς ως εξής:

Μηνιαίο Δελτίο 1 (για ΝΠΔΔ). Αφορά τα νομικά πρόσωπα και τους Ειδικούς

Λογαριασμούς που εφαρμόζουν τον κώδικα κατάταξης εσόδων-εξόδων του

προϋπολογισμού των Ν.Π.Δ.Δ.

Μηνιαίο Δελτίο 2 (για ΟΤΑ α΄ βαθμού). Αφορά τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού.

Μηνιαίο Δελτίο 3 (για ΝΠΙΔ). Αφορά ΝΠΙΔ και Ειδικούς Λογαριασμούς που εφαρμόζουν το Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο (Ε.Γ.Λ.Σ. του Π.Δ. 1123/1980)

π.χ. οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Σχετική Νομοθεσία

N 3845 2010.pdf Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη−μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο

Εγκύκλιος Υπουργείου Οικονομικών 2/61968/0094/17.09.2010 "Παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ" 2 61968 0094 2010.pdf

Υπουργική Απόφαση (Υπ. Οικονομικών) 2/22717/0094/24.03.2011 "Υποβολή οικονομικών στοιχείων φορέων Γενικής Κυβέρνησης, στο Υπουργείο Οικονομικών και τροποποίηση της αριθ. 2014380/377/0026/27−2−1988 (ΦΕΚ 284/Β) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών" 2 22717 0094 2011.pdf

Ενέργειες υπηρεσιακών οργάνων 

Τα συμπληρωμένα μηνιαία δελτία θα αποστέλλονται από τους υπεύθυνους υπαλλήλους των φορέων στους υπευθύνους υπαλλήλους του κάθε εποπτεύοντος Υπουργείου αποκλειστικά εντός δώδεκα (12) ημερών από τη λήξη του μήνα αναφοράς για τον οποίο παρέχονται τα στοιχεία.

Τα μηνιαία δελτία θα φέρουν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο και την υπογραφή

i) του υπευθύνου για την συμπλήρωση υπαλλήλου,

ii) του προϊσταμένου της οικονομικής υπηρεσίας του φορέα και

iii) του διοικητού/προέδρου/διευθύνοντος συμβούλου κλπ. του φορέα.

Τα στοιχεία των υποβαλλόμενων μηνιαίων δελτίων θα ελέγχονται για την πληρότητα και την ορθότητά τους από τους υπευθύνους υπαλλήλους των Υπουργείων. Οποιαδήποτε έλλειψη ή παράλειψη σχετικά με την αποστολή ή συμπλήρωση των μηνιαίων δελτίων από τα νομικά πρόσωπα θα διευθετείται με άμεση επαφή νομικού προσώπου - Υπουργείου, με ευθύνη του τελευταίου.

Τα μηνιαία δελτία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης θα ομαδοποιούνται κατά γενική κατηγορία εποπτευόμενων φορέων [Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), ΟΤΑ α΄ βαθμού, Νοσοκομεία, λοιπά ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ] και θα αθροίζονται οριζόντια ως προς τα επί μέρους στοιχεία (ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για ΟΚΑ, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για ΟΤΑ α΄ βαθμού, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για νοσοκομεία, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για λοιπά ΝΠΔΔ της Γενικής Κυβέρνησης, ομαδοποιημένο μηνιαίο δελτίο για ΝΠΙΔ της Γενικής Κυβέρνησης).

Έντυπο που χρησιμοποιείται

ΜΗΝΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ 3 (για ΝΠΙΔ και Ειδικούς Λογαριασμούς) ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΕΛΤΙΟΥ 3.pdf

Οδηγίες συμπλήρωσης:

Α) Σε κάθε δελτίο που αποστέλλεται θα πρέπει να συμπληρώνονται υποχρεωτικά:

i) Η επωνυμία του φορέα, η νομική του μορφή (ΝΠΙΔ), το Α.Φ.Μ. και το εποπτεύον Υπουργείο

ii) Ο μήνας αναφοράς του δελτίου και το έτος

Β) Τα ποσά στο δελτίο θα πρέπει να αναγράφονται σε ευρώ (χωρίς δεκαδικά).

Γ) Ο Α΄ Πίνακας του μηνιαίου δελτίου 3, αφορά στην καταγραφή σε ταμειακές ροές των εσόδων (εισροές) και εξόδων (εκροές) του φορέα, που πραγματοποιήθηκαν στο μήνα αναφοράς του

δελτίου (στήλη/μήνας αναφοράς) και στην περίοδο από την αρχή του έτους μέχρι και το μήνα αναφοράς (προοδευτικά στοιχεία – στήλη / περίοδος).

Επίσης συμπεριλαμβάνεται στήλη ετήσιου προϋπολογισμού, στην οποία συμπληρώνονται τα αντίστοιχα προϋπολογισθέντα κονδύλια (ταμειακές ροές), όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί μέχρι

και το μήνα αναφοράς (αρχικός ετήσιος προϋπολογισμός + αναμορφώσεις/τροποποιήσεις μέχρι και το μήνα αναφοράς).

Για την αποτύπωση των μεγεθών σε ταμειακές ροές θα πρέπει να καταρτισθεί κατάσταση ταμειακών ροών με την άμεση μέθοδο και στη συνέχεια να μεταφερθούν τα αντίστοιχα ποσά στα

διάφορα είδη ταμειακών εισροών (έσοδα/εισπράξεις) και ταμειακών εκροών (έξοδα/πληρωμές) του Α΄ Πίνακα.

Η διαφορά του συνόλου εσόδων (Α+Β) και του συνόλου εξόδων (Γ+Δ) θα πρέπει να ισούται κάθε φορά με τη μεταβολή των διαθεσίμων στην περίοδο αναφοράς δηλαδή:

κάθε φορά με τη μεταβολή των διαθεσίμων στην περίοδο αναφοράς δηλαδή:

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ

Μηνιαία στοιχεία

Έσοδα μείον (-) Έξοδα = (Α+Β)-(Γ+Δ) = Διαθέσιμα τέλους μήνα αναφοράς μείον (-) Διαθέσιμα αρχής μήνα αναφοράς

Προοδευτικά στοιχεία

Έσοδα μείον (-) Έξοδα = (Α+Β)-(Γ+Δ) = Διαθέσιμα τέλους μήνα αναφοράς μείον (-) Διαθέσιμα αρχής έτους

H ανάπτυξη του πίνακα αυτού γίνεται σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), βάσει του οποίου οι συναλλαγές διακρίνονται σε χρηματοοικονομικές και μη

χρηματοοικονομικές.

Ως χρηματοοικονομικές συναλλαγές θεωρούναι:

ΣΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΣΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ

α) εισπράξεις από εκποίηση ή λήξη χρεογράφων α) πληρωμές για αγορά χρεογράφων / κτήση συμμετοχών σε επιχειρήσεις

β) εισπράξεις από σύναψη δανείων β) πληρωμές χρεολυσίων

γ) εισπράξεις από επιστροφές χορηγηθέντων δανείων γ) πληρωμές για χορηγήσεις δανείων

Το ισοζύγιο, σύμφωνα με το παραπάνω σύστημα, προσδιορίζεται από τις μη χρηματοοικονομικές συναλλαγές δηλαδή σύνολο εσόδων Α μείον (-) σύνολο εξόδων Γ.

Δ) Ο Β΄ Πίνακας του δελτίου αφορά στην καταγραφή ορισμένων περιουσιακών στοιχείων καθώς και υποχρεώσεων του φορέα, όπως αυτές προκύπτουν από τα βιβλία του:

α) στο τέλος της περιόδου αναφοράς του δελτίου,

β) στο τέλος της περιόδου του προηγούμενου μήνα από τον μήνα αναφοράς και

γ) στο τέλος του προηγούμενου έτους.

Συγκεκριμένα, ως προς το σκέλος των περιουσιακών στοιχείων ζητούνται τα διαθέσιμα, τα χρεόγραφα και οι απαιτήσεις από δάνεια. Επισημαίνουμε ότι για τις ανάγκες του δελτίου αυτού,

όλα τα χρεόγραφα θα εμφανίζονται στο κόστος κτήσης και δεν θα αποτιμούνται σύμφωνα με τους κανόνες που θέτουν τα λογιστικά σχέδια.

Ως προς το σκέλος των υποχρεώσεων ζητούνται:

i) οι υποχρεώσεις από λήψη δανείων και

ii) οι εκκρεμείς υποχρεώσεις προς πιστωτές (φορείς Δημοσίου, κλπ) και προμηθευτές.

Oι εκκρεμείς υποχρεώσεις διαχωρίζονται ανάλογα με το αν προκύπτουν από συναλλαγές με φορείς της γενικής κυβέρνησης ή με λοιπούς φορείς. Ως εκκρεμείς υποχρεώσεις προς πιστωτές και προμηθευτές θεωρούνται αυτές που δεν έχουν εξοφληθεί στον καθορισμένο, σύμφωνα με τους εκάστοτε όρους πληρωμής, χρόνο.

Επιπλέον ζητούνται οι εκκρεμείς ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις, των οποίων η πληρωμή έχει καθυστερήσει πάνω από 90 ημέρες από την ημερομηνία υποχρέωσης εξόφλησης.

Ε) Ο Γ΄ Πίνακας δε συμπληρώνεται με εισαγωγή στοιχείων. Προκύπτει αυτόματα από τα στοιχεία που έχουν εισαχθεί στον Α΄ και Β΄ Πίνακα.

Διαδικασίες

Α/Α Βήμα Διαδικασίας Θεσμικό Πλαίσιο- Διοικητική πρακτική Εμπλεκόμενος Αρμόδιος Χρόνος Διεκπεραίωσης Βήματος
1 Κάθε μήνα και εντός των οριζομένων χρονικών ορίων, αναζητούνται και εξάγονται από το πληροφοριακό σύστημα (ΠΣ) του φορέα τα πρωτογενή στοιχεία, από τα οποία μετά από επεξεργασία θα προκύψουν απαιτούμενα στοιχεία για την συμπλήρωση του ΔΕΛΤΙΟΥ 3, όπως αυτά αναλυτικά περιγράφονται παραπάνω στις οδηγίες συμπλήρωσης του α) Νόμος 3845/2010

β) Εγκύκλιος 2/61968/2010

γ) Υ.Α.

2/22717/2011

Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού Αυθημερόν
2 Μετά από ενδελεχή έλεγχο για την ορθότητα των τελικών απαραίτητων οικονομικών στοιχείων, συμπληρώνεται με αυτά το Μηνιαίο ΔΕΛΤΙΟ 3 και συντάσσεται το έγγραφο με το οποίο θα διαβιβαστεί στο Υπουργείο Οικονομικών και προωθούνται προς υπογραφή από τον ΠΟΥ Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ (Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών) Αυθημερόν
3 Μετά την υπογραφή των εγγράφων (διαβιβαστικό και συνημμένο Μηνιαίο Δελτίο 3) από τον ΠΟΥ, προωθείται προς έγκριση από το αρμόδιο εξουσιοδοτημένο όργανο του φορέα (Πρόεδρος/Διοικητής/Διευθύνων Σύμβουλος)  Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και ελέγχου των πιστώσεων και Υπογραφή από τον ΠΟΥ και το αρμόδιο όργανο Αυθημερόν
4 Διαβίβαση με αλληλογραφία του Μηνιαίου Δελτίου (με πρωτ.παράδοσης/παραλαβής) στο υπεύθυνο τμήμα του εποπτεύοντος Υπουργείου του φορέα Υπάλληλος τμήματος Προϋπολογισμού και τμήματος αρμόδιου για την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας
5